PortretRaisa DobrovolschiV.I.P.

Maria Callas

Autor: Raisa Dobrovolschi
(Prezentare sustinuta la Astro Festival)

Maria Callas
Maria Callas

Partea I-a a prezentarii (partea  artistica)

Callas aniversar

– Grecia a declarat anul 2007 anul Mariei Callas, cand se implinesc 30 de ani de la disparitia ei;
– In S.U.A. Maria Calla a fost declarata personalitate muzicala, recompensata pentru intreaga activitate, cu premiul onorific Grammy la 11 Februarie 2007 la Los Angeles;
– Televiziunea Romana a prezentat pe 25 Mai 2007 filmul „Maria Callas Forever”;
– Prima-Dona Rusiei, de la Opera din Sankt-Petersburg, s-a exprimat ca nu poate fi asemuita cu Maria Callas deoarece nu are „magnetismul ei inegalabil”(a se vedea in partea a II-a, trigonul Mercur-Neptun retrograd si Soarele pe Ascendent).

Maria Callas

Una din cele mai mari voci ale secolului nostru, traia si simtea emotia ariilor din opera de asa natura, incat reusea sa transmita publicului intense sentimente dramatice. Nu trebuie sa intelegi limba italiana, aceasta razbatea pur si simplu din vocea sa. Callas a reinventat opera, a readus o arta a cantecului care fusese uitata sau neglijata, a fost prima care a descoperit ca opera este si teatru.

Deoarece dincolo de fenomenul vocal al vocii sale, si anume muzicalitatea, timbrul si coloritul, Callas a fost o mare tragediana, a deschis o noua cale a teatrului liric, o actrita care a aratat altceva: Dupa Callas, opera nu poate fi cantata decat altfel!

Maria Callas s-a nascut la 2 Decembrie 1923, ora 7:07 la New York in Manhattan, la un spital din strada 106, din parinti emigranti greci. Numele ei adevarat este Maria Sophia Cecilia Kalogeropulos.

In realizarea ei pe plan profesional a fost ajutata de mama sa, Evangelia Kalos care a avut premonitia sa sustina ca Maria va deveni o celebra cantareata, si de profesoara sa de canto, fosta cantareata de opera spaniola – Elvira de Hidalgo. Aceasta a remarcat ca Maria canta ca si cum ar avea 3 voci, adica: 3 registre – grav, mediu si acut – dar care nu sunt suficient de bine impostate. Apoi, ca ea poseda o muzicalitate exceptionala dublata de un simt dramatic inegalabil. Pentru estomparea stidentelor dintre registre (grav, mediu si acut), Elvira de Hidalgo i-a recomandat temporar sa lucreze numai cu registrul mediu si acut, adica atacand acutele folosind crescendo. Rezultatul dupa anii de munca a fost stralucitor!

De asemenea, Maria a fost ajutata de tatal sau, George Kalos (farmacist) care a avut premonitia sa transforme numele in George Callas, si de sotul Reginei, Giovani Batista Meneghini, cu care s-a casatorit in 1949 si care i-a fost impresar, transformand-o in „glamour star”. In ceea ce priveste studiul, ea a fost ajutata si de Tullio Serafin, dirijor la Scoala din Milano, care o transforma pe Callas in „La Calllas” si o sustine cand debuteaza la Verona – orasul lui Giuseppe Verdi – in „La Gioconda” de Ponchielli. O alta persoana care a sustinut-o a fost Luchiano Visconti, regizor de teatru si cinema, care o introduce in sufletul personajelor interpretate. Asa s-a introdus teatrul in opera!

Iata ce spune Visconti despre ea: „Maria era minunata, o admiram de ani de zile cand canta Norma de Bellini, in fiecare seara rezervam aceeasi loja si strigam ca un nebun cand aparea sa salute. Ii trimiteam flori! In cele din urma ne-am intalnit. Era masiva, dar pe scena aparea superba! Imi placea statura ei. Toate acele forme pline, ii dadeau atata autoritate! Era de pe atunci remarcabila!”

In 1959 Maria intalneste pe vestitul armator grec Aristotel Onasis, care o impresioneaza foarte mult. Ea decide sa-l paraseasca pe sotul ei Meneghini, dupa 10 ani de convietuire. Aceasta despartire a avut ecou in viata ei artistica, fiind nelinistita in preajma lui Onasis. Presa il acuza ca fiind atras doar de femei celebre – el se casatoreste cu fosta doamna Kennedy in 1968. Drept urmare, Maria a declarat ca atitudinea lui a fost o tradare.

Ea si-a continuat activitatea artistica, predand ore de Belcanto. S-a stins din viata la 16 Septembrie 1977, in apartamentul ei din Paris, tanara si frumoasa la varsta de 54 ani.

Bolile de care a suferit artista au fost:

– Obezitate de natura glandulara – a slabit intr-un an si jumatate de la 92 kg la 64 kg, punandu-si astfel viata in pericol;
– Tensiune arteriala scazuta;
– Miopie avansata – avea ochelari cu lentile groase;
– Sinuzita, operata in 1961
– Hepatita

Cum vom vedea si in partea a II-a a prezentarii, ultimele 4 boli erau accentuate de careul Soare-Uranus din astrograma artistei.

Puterea interpretativa a operei rezulta din: „Norma” de Bellini – interpretata de 89 ori, „Traviata” de Verdi – 63 de ori, „Lucia” de Lammermoor – 45 ori, „Tosca” de Puccini – 33 ori. Este cunoscut faptul ca Mariei i se spunea „Leoaica”.

(Sursa de informatii pentru partea artistica: „Callas. O viata” de Pierre-Jeam Remy)

Partea a II-a ( astrologica)

Soarele in Sagetator sugereaza muzica, domeniul muzicii este asociat Pestilor, iar Jupiter, dispozitorul Soarelui, se afla in domiciliu. Tot Soarele este guvernatorul Casei X, Casa marilor idealuri si a implinirii vocatiei. Conjunctia Soare-Ascendent denota un magnetism inegalabil, multa energie si stralucire. Conjunctia care o defineste pe cantareata de opera este cea dintre Soare si Jupiter, aceasta aducandu-i noroc, sansa si succes social – reusita in toate domeniile, mai putin in viata personala.

Venus in Casa I, aduce faima prin voce, frumusete, admiratia sexului opus, noroc si casatorie timpurie. Pasiunea ei pentru muzica este sugerata de faptul ca planeta directoare a Pestilor, Neptun (retrograd), se afla in Leu, in exaltare. Tot aceasta pozitie arata si tendinta spre fast, grandomanie sau iluzia unei vieti plina de bogatie.

Callas are aspecte similare si cu alti faimosi cantareti de opera, aspecte ca Venus in Capricorn sau Neptun in Leu. Alte personalitati in opera, cum sunt Pavarotti si Domingo, au Venus exaltat in Pesti. Interesant ca acesti cantareti au Venus asociat. S-a observat ca temperamentele legendare au 3 planete in Sagetator (Jupiter, Soarele si Mercur), in careu cu Uranus in Pesti, cum este si cazul Mariei.

Piramida de Foc realizata de trigonul Neptun-Mercur-Chiron subliniaza o mare forta interioara, incredere in sine, simt dramatic, caracter dramatic (soprana dramatica) si talent muzical. Insa tot acesta aduce dificultati in a stapani si canaliza energia. Trigonul Mercur-Neptun ne dezvaluie un spirit vizionar, calitati psihice deosebite, forta creatoare, iar succesul in public este dat de magnetismul sau, memoria muzicala si pasiunea cu care canta.

Maria are Luna in Casa a IX-a in Fecioara, ceea ce face ca lumea sa progreseze. Ea nu are interese egoiste, iar lucrurile se schimba in jurul ei cand e pe scena. Callas a introdus noul in opera, a introdus teatrul. Ea are recunoastere publica prin munca pe care a depus-o in interpretarea ei scenica. Fiind o perfectionista, reprezentatia ei trebuia sa fie impecabila. Maria a calatorit foarte mult, facandu-si astfel cunoscuta arta interpretativa, originala. Cu Nodul Nord in Fecioara, in Casa a IX-a, ea are misiunea de a se pune in slujba operei. Nodul Sud in Pesti subliniaza trairile, iluziile sale si in special trairile de pe scena.

Aspectul separant Venus-(sextil)-Saturn-(conjunctie)-Marte, devine mai activ datorita lui Venus, care este mai rapida si care ne arata ca Maria si-a luat soarta in propriile maini si a trecut la actiune intr-o faza timpurie.

Temperamentul vulcanic l-a mostenit de la mama sa, care a fost extrem de ambitioasa si dominatoare. In astrograma, acest lucru este subliniat de conjunctia Jupiter-Soare in careu cu Uranus aflat in Casa III, in Pesti. Acest aspect duce la izbucniri neasteptate, intretinute si de Pluton in Rac aflat in trigon cu Uranus in Pesti. Conjunctia Marte-Saturn, combinatie severa intre Foc si Umed, produce uriase arderi pentru fiecare furie ce explodeaza. Tensiunile sugerate de opozitia Luna-Uranus se descarca direct in Sagetator prin careul Mercur-Luna, aceasta din urma fiind „pregatita” sa explodeze.

Mijlocul Cerului in Fecioara urmareste alimentatia sanatoasa si dieta, iar restrictiile lui Saturn, responsabil cu disciplina, contribuie la motivatia sa de a slabi. Sa nu uitam ca a slabit de la 92 kg la 64 kg intr-un an si jumatate. In plus, Venus-(sextil)-Marte-(conjunct)-Saturn (28gr in Balanta) arata ca Maria a fost capabila sa-si mentina greutatea ideala. Inclusiv Venus aflandu-se in Capricorn, indica imensa disciplina si putere de a suporta un regim spartan. Venus in Capricorn indica in plus eleganta, gratie, amabilitate dar si atractie pentru barbati varstnici si bogati.

Conjunctia Marte-Saturn in Balanta, in sextil cu Venus, se refera si la vocea sa, la performantele sale artistice (vocalizele), la maiestria sa, practic fara sfarsit. Trigonul Mercur-Neptun (in Leu), a contribuit la performantele sale artistice, ea avand o menire muzicala prodigioasa. Abilitatea sa muzicala este evidentiata si de Marte in Balanta (in plus conjunct cu Saturn), acesta fiind un indiciu pentru oameni cu simt muzical deosebit, cum au fost si John Lenon sau Elvis, care au avut Marte tot in Balanta.

(Sursa de informatii pentru partea a II-a: http://www.astrodatabank.com)

Share

Lasă un răspuns

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor. Detalii

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Close