Tranzitele Nodurilor Lunare – un STARGATE aplicat

nl-jean-stargate

de Ion Hristescu (Articolul se bazeaza pe conferinta sustinuta la Congresul AAR 2012)

Preambul

1. Toate fiintele umane au o legenda personala de implinit si acesta este motivul pentru care exista in aceasta lume. Legenda personala se manifesta in functie de entuziasmul depus pentru indeplinirea sa.

Paragraf unic. Se poate abandona, pentru un timp oarecare, legenda personala, cu conditia de a nu o uita si de a reveni cat de repede cu putinta.

[…]

10. Fiinta umana are dreptul de a-si cauta bucuria; intelegem prin bucurie ceea ce-i aduce lui satisfactie, nu neaparat ce-i satisface pe ceilalti.

11. Fiinta umana are dreptul de a tine vie in interiorul sau flacara sacra a nebuniei. Si trebuie sa se comporte ca o persoana normala.

[Statutul noului Milenar – Paulo Coelho: Comme Le Fleuve Qui Coule] [extras]

*

Sa recapitulam putin… Te nasti, apari intr-o lume pe care nu o cunosti, o lume plina de miscare, culori si personaje. Te straduiesti sa intelegi, pe masura ce cresti, rostul tuturor acestora. Nu stii cine esti, fiind mult prea preocupat sa privesti. Unele chestii iti plac, altele te enerveaza, pe unii ai vrea sa-i copiezi, de altii sa fugi.

Pe scurt, ne nastem intr-o telenovela in plina desfasurare. Un “Tanar si Nelinistit”, episodul paispemiidouasute. Desi la inceput totul e un mare haos, cu timpul atentia incepe sa se centreze, sa se coaguleze in jurul unor personaje principale; in astrologie le numim Soarele, Luna, Mercur, Venus, Marte. Ele dau viata filmului, atrag atentia publicului. De-aceea le si numim planete personale. Ele fac parte din, dar nu reprezinta povestea noastra.

Nodurile Lunare sunt o combinatie intre Soare si Luna, aratand punctele de intersectie ale orbitelor (relative) ale acestora. Cum aceste doua corpuri ceresti sunt singurele demonstrate stiintific a avea o influenta asupra planului fizic, ele devin cu atat mai importante.

Cand dam drumul la televizor si vedem un episod din telenovela, incercam sa intrezarim, prin intriga personajelor, cam de unde a inceput si spre ce se indreapta acest episod. Care este firul naratiunii…  Acest fir, in astrologie, este dat de axa Nodurilor Lunare. Ele sunt puncte fictive (rezultate din calcul) si ca orice chestie ce rezulta din calcul, reprezinta o extrapolare, o viziune a mintii asupra a ceea ce a fost si asupra a ceea ce va sa se intample.

Axa Nodurilor Lunare reprezinta o poveste. Povestea noastra. Legenda personala.

Nodurile Lunare in natal

Am fost intrebat, de mai multe ori, “Jeane, unde ma aflu eu in mijlocul tuturor acestor lucruri?”. Sau, in cadrul unei dezbateri pe un grup de discutii, “care este cheia unei astrograme? Cu ce incepem, cu Soarele, Luna, Ascendetul, sau…?”.

Raspunsul la prima intrebare este ca tu te afli in centru; ceea ce se afla in jurul tau, pe margine, este un spectacol oferit de niste planete (puncte de observare, ochi),  decoruri (casele) si de niste filtre (semnele). La a doua intrebare, as raspunde simplu: cu axa Nodurilor Lunare.

Ramasese ca ne uitam la film, telenovela in care jucam si noi: viata asta. Personajul principal al acestei telenovele este Soarele. El e Bruce Willis-ul astrogramei. (Soarele, intr-un HCN, ne arata cu cine si cu ce tindem sa ne confundam noi cel mai tare in aceasta viata – “eu, cand ma fac mare, ma fac pompier”; eroul din noi). Insa nu intotdeauna personajul principal se confunda cu firul povestii. Atunci cand o face, avem de-a face cu o conjunctie Soare – NN. Cand se opune, cand devine personaj controversat, avem cuadraturi la Nodurile Lunare.

Personajele (planetele) care se intalnesc la NN trebuiesc urmarite. De cate ori nu ni s-a intamplat sa ne grabim, sa nu stim exact care e directia noastra, dar sa apara brusc un nene care sa aiba aceeasi directie ca si noi – si-atunci il urmarim. Daca e un personaj bun, ne face placere, daca e un nene rau, e ca si cum am intalni un batran cicalitor si mofturos sau un intelept… In orice caz, trebuie urmati: “Fii cu ochii pe Alfonso, el arata spre ce se indreapta telenovela.“ Chiar si Lilith la NN, iti arata, intr-un fel sau altul, “sa-ti urmezi patimile, pentru ca stiu ele unde te duc; sa vezi de ce ti-e frica – ala e viitorul tau, urmeaza-ti frica”. Orice planeta la NN este un ghidaj in plus pentru aflarea sensului povestii, vectorul destinului.

In plus, casa pe care o guverneaza personajul, dincolo de cum arata si cine este el, devine esentiala, caci mesajul (criteriul) acelei case trebuie urmarit. Spre exemplu, daca e guvernator de casa a II-a, orice am face, trebuie sa urmarim ca in destin sa avem resurse, de oricare ar fi ele: bani, talente, scule. Cand acestea lipsesc, inseamna ca nu prea suntem pe unde trebuie, oricat de solara ar parea treaba… Deci personajul trebuie sa combine natura planetei cu mesajul casei pe care o guverneaza. Planetele la NN arata, prin casa pe care o guverneaza, mesajul care trebuie urmat.

Daca n-am planete acolo, ma uit la guvernator (numit stiintific “regentul karmic Nord”) si merg la vecina (i.e. casa in care se afla guvernatorul): “Tanti Maricica, traiasca gastele matale, imi zici si mie cand incepe meciul, ca eu n-am televizor.” Asta pentru ca la televizorul lui Tanti Maricica se da meciul cu destinul meu.

In general, trebuie ingrijita casa in care se afla guvernatorul, caci acolo este pozitia regizorului/scenaristului destinului. El trebuie, deci, sa stea confortabil, sa-i dam o cafeluta, covrigei, o gagica faina, ce-i place doar sa scrie scenariul ca lumea… Deci nu va certati cu tanti Maricica! Pe serioaselea, un pic de atentie sa acordam casei in care se afla regentul cu pricina.

(Nota: Lilith arata unde declansam patimi. Daca e la NN, e simplu: “Aha, cam pe-aici trebuie sa o iau. Imi urmez patimile, fricile, angoasele”. Unde e frica mai mare, pe-acolo e destinul meu. Daca e la NS si declansam acolo o patima, sensul este “de aici am plecat, frate!” Si-atunci vindec patima aia, ca acum traim in secolul XXI si avem psihologi, samani, tehnici energetice etc. care ne ajuta sa trecem peste acestea. In trecut, eram invatati sa le ascundem.)

La NS, e o alta poveste. O planeta acolo semnalizeaza faptul ca tu nu prea ai prins spilu’ cu “de unde-a-nceput filmul”. Ori esti greu de cap, ori ai ajuns prea tarziu la telenovela, ideea e ca nu pricepi care-i treaba. Si-atunci personajul de acolo (i.e. planeta) te ajuta sa intelegi de unde-ai plecat cu destinul tau, care au fost elementele din episodul trecut. Un fel de “Daca doriti sa revedeti”. Da, frate, clar: doresc sa revad! Am planete la NS.

O indicatie suplimentara: planetele la NS indica ceva ce ai lasat vraiste acolo… Nu esti (inca) pregatit sa o iei la drum. E o martoaga in grajd, care inca e martoaga si care-asteapta jaratec pentru a se transforma intr-un armasar fioros…

Sa analizam si niste cazuri mai speciale:

  • daca avem guvernator de NS la NN, inseamna ca, prin natura situatiilor din viata, noi vom merge mereu inainte, singuri, exploratori ai propriului destin si ai situatiilor noi, iar dupa aceea ii tragem dupa noi pe cei ramasi acasa. Aceste persoane sunt niste cercetasi si mereu vor avea de infruntat propriul destin in singuratate pana la a le spune celor de-acasa: “Baieti, am gasit drumul, dupa mine!”
  • in cazul invers, guvernator de NN la NS, intalnim povestea Alchimistului: comoara este acasa, de unde am plecat. Dupa ce ne vom fi infruntat propriul destin, vom descoperi ca ceea ce cautam este ingropat intr-un trecut misterios, de la inceputul filmului, acasa.
  • Am fost intrebat, in timpul prezentarii, despre acele situatii cand guvernatorul NN este conjunct cu guvernatorul NS. In acest caz, casa in care acestia se afla devine scena principala pentru aflarea destinului personajului: aici inteleg si de unde am plecat si unde trebuie sa ajung.

Tranzitele – Stargate-ul de zi cu zi

Bun… Nodurile astea se misca. La fel ca miscarea oricarei planete din natal (fie prin progresii, fie prin tranzite), ele fac o inspectie a fiecarei case, zgandarind personajele de acolo, insa intotdeauna pastrand mesajul natalului. E o lege de baza in astrologie!

Decorurile se schimba mereu, personajele raman aceleasi. In episodul asta, actiunea se petrece acasa si atunci avem un Ascendent in Rac, episodul viitor ne intalnim la mall, in public, intr-o sala de teatru, printr-un Ascendent Leu… Insa Manuela, Rodrigo si Alfonso poarta cu ei aceleasi intrigi.

Desi suna a Stargate, SF si filozofia fizicii nucleare, este necesar sa facem o incursiune in plin paranormal. Pentru ca acesta este, de fapt, esenta tranzitelor Nodurilor Lunare.

Niste fizicieni destepti ne-au invatat ca timpul nu prea exista, el este doar o reprezentare a mintii noastre. Avem nevoie, pentru a putea scrie un scenariu coerent si pentru a segrega personajele si evenimentele de un fir narativ numit “timp”. Aceasta se numeste “diferentiere”. Desi, in mod absolut, suntem toti una (particula elementara), avem nevoie de niste elemente de compozitie pentru a sesiza cine suntem de fapt (constientizarea prin segregare) Si atunci am inventat timpul!

Nodurile Lunare sunt porti stelare, scurtcircuite in timp, gauri de vierme. La momentul tranzitului, se deschid acele porti prin care noi putem vedea in viitor sau in trecut.

Un tranzit al NN la Venus, par example, deschide anumite porti prin care o putem vedea pe Venus in viitor. Apar niste evenimente, personaje, pe care le putem numi “semne” care ne arata viitorul. Putem vedea cat de bine am scris scenariul legat de acest viitor si atunci putem sa rescriem povestea: putem ramane cu persoana respectiva, putem divorta etc. Insa apar, foarte clar, evenimente legate de casele pe care le guverneaza acea planeta, pe teritoriul pe care se afla ea. Casa planetei arata cadrul general, iar casele guvernate arata ce evenimente anume declanseaza. Insa toate aceste evenimente, personaje, actiuni, sunt legate de firul general al naratiunii, de pozitia natala a NN.

e.g.: Atunci cand NN o atinge pe Manuela, intriga, firul telenovelei se muta pe aceasta. Ea va lua niste decizii si fiecare miscare a sa influenteaza desfasurarea viitoare a serialului. Din punct de vedere al naratiunii, ea, Manuela, este cea care e pusa in reflector: deciziile ei vor influenta episoadele viitoare. Chiar daca personajele principale raman Rodrigo si Gorgonzola, firul filmului este influentat, acum, de Manuela.

Viitorul nu exista. El se construieste si se rectifica in fiecare clipa, in acea patratica de timp si spatiu numita “acum”. Ceea ce vedem la momentele de cuadratura intre axe sunt posibilele directii in care merge actiunea filmului vietii noastre. Aici putem rectifica, reconsidera, lua decizii. Aici ni se semnalizeaza: “Bai, vezi ca publicul s-a plictisit, schimba ceva”. Bagam o intriga. La trigoane si sextile, scenariul merge inainte: “Da-i cu Manuela, prasila a II-a, Mercur in Pesti”.

O atentie speciala as acorda tranzitului NN la Ascendent. Atunci se reia foarte clar povestea din natal si tu incerci sa iei o decizie legata de viitor. Analizand diversi prieteni, cu greu le-am smuls evenimentul central din timpul acestui tranzit.

In cazul in care nu reusesti sa “catch the point”, sa pricepi care-i treaba si pe unde mai esti, vezi ce ai inceput la Ascendent. Tot tranzitul ulterior al NL va purta aceasta semnificatie. Aceasta deoarece la Ascendent se afla HMI-ul (Human Machine Interface, panoul central de monitorizare din camera de comanda). De acolo reincepe povestea. Se filmeaza acelasi cadru, din nou.

Niste mici concluzii

  • Un tranzit in cuadratura la axa NL este un moment de suspans; nu mai stii exact in ce directie o ia filmul si trebuie sa iei o decizie.
  • Daca este vorba de o planeta, atunci un personaj al telenovelei provoaca un moment de suspans in scenariu.
  • Daca este vorba de NL, se pune problema rescrierii intregului scenariu – ori s-a plictisit publicul, ori este un moment de criza si nu mai stii incotro sa o iei. Esti prizonierul propriilor decizii, care au incurcat filmul. Trebuie luata o hotarare, in orice caz, pentru a te elibera, pentru a permite actiunii sa continue.
  • Indiferent ca e vorba de cuadraturi sau alte unghiuri, este un moment de reglaj. Apar elemente care pot imbunatati procesul.
  • La tranzit inversat, se intoarce clatita pe partea ailalta. Un fel de “acum ai inteles de unde vii, hai sa-ti arat unde trebuie sa mergi.”
  • La tranzit direct sau in trigon/sextil, povestea merge mai departe, curge banda, scenaristul vede exact ceea ce merge bine in film.
  • Trebuie urmariti guvernatorii Nodurilor in tranzit. In cazul unui moment de criza (mentionat mai sus), se poate astepta momentul unui unghi frumos intre guvernatori. (Spre exemplu, acum, cu NN in Scorpion si NS in Taur, se pot urmari unghiurile dintre Marte si Venus. La sextile, trigoane, chiar conjunctii, se pot lua decizii fara scrasnet de dinti).

*

Sunt multe carti, discipline, miracole, secrete, tone de maculatura care incearca sa ne invete cum ca e posibil sa rescriem viata cat ai bate din palme, dintr-o aruncatura de gand in subconstient.

Astrologia ne arata cand, cum si de ce sa facem acest lucru. Putem deveni mici mari si foarte mari scriitori ai propriului destin. Niste magicieni cu stil, care cunosc matematica cereasca si o aplica intelept in devenirea verbului “a se intampla” din reflexiv in tranzitiv. Ceea ce va doresc si Dumneavoastra. Intamplati-va odata!

Pana atunci, mai dau o tura cu matura in jurul reactorului. Bafta si multa aleluia,

Jean

@astrologiadupajean

Va invitam sa urmariti conferinta cu acelasi titlu sustinuta de autor in cadrul Congresului AAR 2012:

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor. Detalii

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Close