Nodurile Lunare și direcția ta karmică

”Nodul Nord lunar arată direcția pe care te îndrepți, în timp ce Nodul Sud lunar arată de unde vii.”

În primul rând, mulțumesc echipei editoriale a Revistei Astrele pentru invitația de a scrie un articol dedicat acestei ediții jubiliare. Douăzeci de ani de apariție sunt, cu adevărat, o realizare. În al doilea rând, doresc să consider acest articol ca o introducere la o posibilă conferință pe care sper să o susțin în fața dumneavoastră, la un moment dat, în viitorul apropiat. Astfel, avem ocazia de a ne familiariza cu ideile generale ale temei, înainte de a ne întâlni propriu-zis și a o discuta. Înțelegând contextul în avans, cel puțin parțial, ne putem gândi la subiect, putem face unele cercetări și aduna propriul nostru material. În acest mod, discuțiile noastre, atunci când vor avea loc, vor putea fi susținute prin întrebări și răspunsuri, fiind mult mai consistente și mult mai pline de satisfacție, prin contribuțiile noastre reciproce. Așadar, este o invitație pe care v-o adresez!

Nodurile – tracțiunea și cauciucurile tale karmice

În Norvegia este obligatoriu să schimbi cauciucurile mașinii în funcție de anotimp. De regulă, cu toții schimbă cauciucurile de vară cu cele de iarnă în perioada toamnei târzii, când vremea se răcește – de preferat, înainte să dea prima zăpadă și primul îngheț care provoacă pericole și obstacole în trafic. Dar, de obicei, cu toții așteptăm până în ultimul moment, probabil cu o zi sau două prea mult, întâmpinând iarna cu obișnuitul, haos anual când nu mai găsești cele necesare pe nicăieri, și cu mașini ”parcate” prin șanțuri. Apoi, în anul nou, când se anunță primăvara, națiunea se dezgheață și ea, treptat. La timpul potrivit, cauciucurile de iarnă sunt date jos și reapar cele de vară, montate din nou pe mașini.

În orice perioadă a anului există anumite restricții care vizează utilizarea anvelopelor cu crampoane. Din pricina uzurii pe care o provoacă drumurilor și a  particulelor de praf poluant, folosirea crampoanelor este taxată pe anumite autostrăzi și în suburbiile din jurul câtorva orașe mari. După normele legale, anvelopele de iarnă cu crampoane sunt interzise și ele trebuie înlocuite înainte de 1 mai. Dar chiar și asta e o regulă destul de permisivă și flexibilă, pentru că niciodată, chiar niciodată, nu știi când dă ultima zăpadă și când revine iarna. Astfel că regula principală, valabilă pentru toate anotimpurile este ”Folosește-ți mintea!”

Șoferii care, în lunile de vară conduc cu anvelope prevăzute cu crampoane dar nu la munte, nu în zone înalte, nu în orice alte zone care ar presupune zăpadă sau condiții meteo care necesită crampoane, sunt pasibili de amendă. În plus, o persoană care conduce fără anvelope adecvate condițiilor de drum, fie că este primăvară, vară, toamnă, iarnă, nu se expune doar riscului de a fi amendată ci este foarte probabil să-și piardă și permisul de conducere. Cauciucurile de vară pe timp de iarnă sunt, pur și simplu, inacceptabile.

Oricine a condus mașina știe că anvelopele se uzează neuniform. După câțiva ani, ajungi să ai un set de cauciucuri care arată aproape că noi și un altul care pare mult mai vechi și mai uzat. Al doilea set încă se încadrează în normele legale și este bun de rulat dar și-a pierdut luciul și ar mai putea fi folosit cel mult încă un sezon, pentru ca apoi să fie înlocuit. Așa cum probabil v-ați dat seama, subiectul studiului nostru fiind semnificația Nodurilor Lunare, eu consider că Nodul Nord Lunar reprezintă axa frontală a mașinii iar Nodul Sud Lunar reprezintă spatele ei. Iată-mă, așadar, într-o bună zi stând de vorbă cu mecanicul meu, pe tema amplasamentului anvelopelor iar eu întreb: ”Ar trebui să pun anvelopele mai bune pe axa frontală a mașinii sau pe spate? Cum ar fi mai bine?”.

Răspunsul lui a fost: ”Experții n-au ajuns niciodată la vreun consens.”

”O, Doamne! Ce mai înseamnă și asta?”

Hărțile noastre se aseamănă cu această situație. Uneori, forța este în jurul Nodului Nord, pe care îl găsim amplasat alături de planete benefice și cu un guvernator puternic. De asemenea, Nodul Sud poate fi situat alături de benefice și poate avea un dispozitor sănătos. Uneori, calitatea și forța pot fi identificate pe oricare dintre axe, atât cu Nodul Nord cât și cu Nodul Sud, pe axa frontală sau pe cea din spate. Dar, alteori, Nodul Nord este puternic și Nodul Sud slab, sau invers. Iar în unele situații ambele noduri sunt slabe și ghinioniste, de-a dreptul jalnice. Bietele anvelope!

Înainte de a avansa cu tema noastră spre aspectele karmice (sau înrudirea noastră socială și colectivă), să acordăm puțin timp explorării me-karmiciisau, mai degrabă, mecanicii mașinii. Pe vremuri, deosebirile între tracțiunea pe față și tracțiunea pe spate erau mai mari. Tehnologia a evoluat. La un moment dat, tracțiunea pe spate a fost mai populară decât tracțiunea pe față, care este preferată azi. ”Este mai eficient să împingi roaba decât să o tragi?”

În orice caz, țin minte bătrânul Cambridge al tatălui meu, care avea tracțiune pe spate și se împotmolea în zăpadă. Dacă încercam să-l împingem era inutil de cele mai multe ori. În schimb, o lua din loc dacă ne așezam cu toții pe locurile din spate și săream în sus și în jos la unison, ori dacă ne așezam pe bara de protecție din spate! De ce? Din cauza greutății!

Fără suficientă greutate pe spate, cauciucurile rulează în gol pe zăpadă și pe gheață pentru că nu au aderență. Urcați-vă pe bara de protecție din spate sau puneți nisip în portbagaj. E cu totul altceva! Așadar, într-un fel, are sens mutarea axei motrice în partea frontală a mașinii, cum se face astăzi la multe modele moderne – deoarece în față este amplasat motorul celor mai multe automobile. Astfel, greutatea motorului apasă mașina ajutând cauciucurile să adereze la drum. Asta, cu condiția ca portbagajul să nu fie încărcat cu 400 de kilograme de piatră iar mama soacră să nu cântărească alte 120 de kilograme și să nu insiste că ea șade doar pe locul ei din spate – pentru că, atunci, greutatea ar fi din nou prost repartizată în volumul automobilului și te blochezi, nu te mai miști!

Ajunși aici, ar fi fost ușor să afirmăm că orice punct forte situat în preajma Nodului Nord ar fi preferabil deoarece, în acest caz, Nodul Nord ar fi capabil să te ”tragă” afară din necaz. Dar nu e chiar atât de simplu. Pentru că, așa cum vom vedea, forța Nodului Nord nu este întotdeauna de preferat în comparație cu forța Nodului Sud. Haideți să explorăm mai departe.

Direcția și forța de frânare

Direcția unei mașini, așa cum o percepem și o administrăm prin volan, este întotdeauna transferată roților frontale și axei frontale. Acest lucru este util, deoarece ne dă multă forță în manevrarea automobilului nostru. Având stabilitate, ne putem direcționa mașina, putem lua curbele, putem respecta traseul iar roțile din spate ne vor urma. Totuși, dacă vrem să așezăm mașina pe un loc de parcare, este mult mai ușor să o manevrăm cu spatele, pentru că mașina va vira în timp real, aproape ca și cum ar lua o curbă de 90 de grade cu roțile din spate. Roțile fixe din spate răspund imediat la tot ce li se transmite, în timp ce roțile ajustabile, din față, trebuie să facă o rotație, să parcurgă un arc de cerc, drumul mai lung, pentru a pune mașina pe locul dorit.

Poate ai participat vreodată la o cursă de roabe, în care fie tu, fie partenerul tău stă în roabă iar celălalt aleargă împingând-o în salturi rapide. Probabil a fost o aventură tare amuzantă și incitantă, unde totul ar fi mers bine până când partea activă a echipei roabei, cea în alergare, și-a ratat mișcarea și, în consecință, roaba s-a răsturnat la vreun viraj dramatic și neintenționat impus roții din față, conducătoare. Reacția roabei în această situație este instantanee și fără milă. Să sperăm că nimeni nu a fost rănit și toată lumea s-a distrat de minune!

Frânarea – când mi-am luat permisul de conducere, instructorul mi-a spus că circa 70% din frânare se face cu roțile din față. Îmi imaginez că acest lucru se datorează avantajelor asociate tracțiunii pe față. Am ținut minte treaba asta, iar acum mă gândesc că cel mai bine e să pun cauciucurile mai puțin uzate pe roțile din față. Sau, dacă aș putea alege, ar fi mai bine să am putere în Nodul Nord decât în Nodul Sud. ”Asta mă va scoate din belea, la nevoie, și îmi va scurta timpul de frânare.” Totuși, cum a punctat și mecanicul meu, dacă nu ai nevoie să frânezi rapid iar mașina ta nu e stabilă pe spate, îți poți pierde echilibrul și tot ce există în trecutul tău te va lovi din spate. (!!)

Deci asta e situația, asupra acestui lucru putem fi de acord.

În cele din urmă, când suntem în trafic ori pe autostradă, ne-am dori și ne-am strădui să avem două seturi de pneuri sănătoase, patru cauciucuri de înaltă calitate, pentru a acoperi nevoile și cerințele securității noastre karmice pe ambele axe, atât pe cea frontală cât și pe cea din spate. Dacă toate cele patru anvelope sunt de calitate inferioară, ne punem în pericol atât pe noi cât și pe ceilalți, și atunci se pune întrebarea dacă e bine să ne aflăm în trafic sau nu. Oricum, în oricare situație ne-am afla, anvelopele slabe impun o calitate scăzută a frânării, ceea ce înseamnă că vom putea avansa doar cu mare efort și cu prudență.

Dacă forța noastră e în Nodul Sud, pe axa din spate a mașinii, înseamnă că trecutul nostru e stabil și, chiar dacă roțile din față sunt slabe – ceea ce înseamnă că suntem vulnerabili aici, pasibili de greșeli și nevoiți să înaintăm cu prudență -, totuși, trecutul nostru nu ne va dezamăgi niciodată și ne va ține pe drum. Deci, cu un Nod Sud puternic și cu un Nod Nord slab, nu mergeți prea repede, luați-o pe drumul mai lung, iar cele mai multe lucruri vă vor ieși bine.

Dacă forța noastră este în Nodul Nord, în timp ce Nodul Sud e slăbit, înseamnă că putem înainta, putem avea și ceva forță de frânare, cu excepția situației în care ne mișcăm prea repede înainte dar apoi avem nevoie să frânăm; acest lucru poate fi problematic, deoarece vom fi loviți din spate de ”carențele trecutului nostru”.

În concluzie, a avea un trecut de calitate este întotdeauna ceva pozitiv, care indică în direcția maximei ”Cum îți așterni, așa dormi” (sau ”Nu uita să lași ordine după tine.”) ori ”Lasă întotdeauna ceva în urma ta pentru cei care vin după tine.” A-ți trage forța din Nodul Nord nu este niciodată un dezavantaj, deoarece va exista întotdeauna ocazia de a te dezvolta. Trebuie doar să-ți amintești că, dacă ai un trecut instabil, există totuși ceva de făcut pentru restabilirea lui. A alerga înainte, ignorându-ți slăbiciunile, nu-ți poate aduce decât alte necazuri, și mai grave.

Hărțile pe care cred că este bine să le studiem aparțin lui Barak Obama, Adolf Hitler, Donald Trump și Vladimir Putin. Vă rog să vă pregătiți cu observațiile și ideile voastre despre aceste hărți și despre altele, pentru atunci când vom avea ocazia să ne întâlnim. Aș dori să adaug că atât nodurile cât și dispozitorii lor sunt factori mai degrabă lenți în hărți și nu exclusiv individuali. Cred că asta redă o parte din imagine dar cred și că acolo mai există detalii care ar trebui luate în considerare. Astfel, predicția generală este că cineva din această perioadă și cu aceste configurații are potențialul de a se ridica la asemenea înălțimi ori de a se scufunda la o asemenea adâncime. Dar, ca astrologi, căutăm întotdeauna să descifrăm și să învățăm din aceste mesaje, pentru a le recunoaște cu mai mare ușurință și a face corecții pe orice direcție de acțiune.

Harta 1 – Barack Obama

Harta lui Barak Obama ne prezintă un Nod Nord în Leu și un Nod Sud în Vărsător. El are și Soarele, dispozitor al NN, în Leu, iar pe Saturn, guvernatorul Nodului Sud, îl are în domiciliu, în Capricorn. Astfel, ambii guvernatori sunt în demnitate iar Barak Obama conduce un vehicul puternic cu tracțiune 4×4.

Harta 2 – Adolf Hitler

Nodul Nord în Rac și Nodul Sud în Capricorn. Luna este în detriment, în Capricorn, în același semn cu Nodul Sud, și cu Jupiter în cădere. Saturn este în detriment în Leu, deci se poate spune că nodurile lunare ale lui Hitler sunt într-o stare foarte fragilă. Anvelope proaste pe ambele axe. Nu e un punct de pornire ușor și, în circumstanțele date, ar fi trebuit să i se interzică startul.

Harta 3 – Vladimir Putin

Nodul Nord în Vărsător și Nodul Sud în Leu cu Pluto. Pluto este periculos aici. Guvernatorul Nodului Nord, Saturn, se află în zodia sa de exaltare, Balanța, dar Soarele, care guvernează Nodul Sud, se află și el în Balanță, zodia sa de cădere. Soarele îl ține captiv pe Saturn, care este și combust. Cineva a luat-o într-o direcție greșită aici. Nu-i deloc ușor.

Harta 4 – Donald Trump

Nodul Nord în Gemeni și Nodul Sud în Săgetător. S-ar putea spune că Soarele a întărit Nodul Nord dar că Luna cu Nodul Sud în Ora dinaintea unei eclipse de Lună, cobește a dezastru. Așadar, avem calități de conducător dar și nebunia trecutului. Carențele ar fi trebuit acoperite aici. În schimb, găsim negare, care îl lovește pe la spate.

ANDREW BEVAN, QHP, DMS Astrol.
Membru de onoare al AAR,
Special Guest Editor Astrele

Website: www.bevan.no / www.astronor.com
Facebook: Astrolog Andrew Bevan / Astrologi123
Vegsundhaugen 28, 6020 Ålesund, Norvegia.

Traducere: TEODORA MUTH, vicepreședintă AAR și redactor-șef adjunct Astrele.

Articolul orginial, în limba engleză, poate fi citit în revista Astrele: https://www.astrele.ro/2022/03/19/the-moons-nodes-and-your-karmic-drive/

Share

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor. Detalii

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Close