Saturn in Scorpion – Calatoria in adancuri

Povestea si calatoria astrologica

Spuneam la inceputul lucrarii ca tranzitul lui Saturn in Scorpion are ca obiectiv cautarea sensului vietii proprii. Povestea pe care am adus-o ca exemplu arata doua scopuri diferite ale existentei: cel al fetei mosului care doreste sa pastreze vie lumina in in viata sa si in caminul sau si cel al fetei babei care doreste inavutirea imediata, cu eforturi minime. Imaginea saturniana este reprezentata in poveste de Sfanta Duminica, o batrana inteleapta care pune fetele la treaba, infruntandu-le cu copiii sai, simboluri ale continuturilor inconstientului nostru. Spatiul de desfasurare este invadat de imagini plutoniene: livada, fantana si vatra (ca simboluri ale sexualitatii si ale resurselor), dar si casa Sfintei Duminici in care locuiesc lighioanele. Acest spatiu este inconstientul nostru. Lumina din zare care trebuie “recuperata” este, practic, redescoperirea lui Dumnezeu in interiorul nostru, asa cum o afirma marii intelepti ai lumii.

Timpul in care se petrece actiunea este noaptea, cand este intuneric si cand doar “in zare”, intr-un loc nedefinit, se afla o sursa de lumina. Calatoria fetelor reprezinta, in psihologia jungiana, procesul de individuatie.

Relatia Saturn-Pluto din primul an al tranzitului lui Saturn prin Scorpion, creeaza cadrul propice pentru inceperea propriei noastre calatorii in intunericul inconstientului. Restrictia este impusa de realitatea exterioara. Abordarile sunt variate, de la metodele psihanalitice si analitice, pana la metodele proiective sau hipnoza. Orice cale care ne-ar putea aduce in contact in mod direct cu inconstientul nostru este sustinuta energetic de cele doua planete. Daca Pluto, prin simbolistica care ii este asociata elibereaza din cele mai profunde colturi ale fiintei noastre cele mai urate adevaruri despre noi, Saturn ne pune la munca in mod organizat, precum sunt muncile fetelor in calatoriile lor.

Suferinta este o cale prin care scopul vietii fiecarui individ poate fi revelat, o cale pe care cercetatorii esentei omului si a vietii acestuia, fie ei oameni de stiinta sau filosofi, o recunosc. Orice calatorie initiatica presupune o suferinta, provocata de o despartire si de o izolare.

In poveste, prima provocare este curatarea parului de omizi. Copacul cu roade este un simbol al gandirii. Curatarea acestuia presupune multa migala si rabdare. Igiena mentala este esentiala. La intoarcere, ii ofera pere ca recompensa.

A doua provocare este curatarea putului. Simbolic, reprezinta uterul mamei, dar si aparatul reproducator, guvernat de Scorpion. Identificarea si sublimarea impulsurilor de natura sexuala este o alta etapa esentiala a calatoriei. La intoarcere, ofera fetei apa.

A treia provocare este repararea cuptorului. Simbolic, este vorba despre casa sufletului sau a spiritului, biserica lui Dumnezeu asa cum a descris-o Mantuitorul.

Si ultima provocare, dupa o perioada de ratacire printr-un codru intunecat, care dureaza trei zile si trei nopti, asociate celor aproximativ trei ani de tranzit al lui Saturn si celor aproape trei decenii de tranzit pana la revenirea in pozitia initiala este slujba pe care o are de desavarsit in casa Sfintei Duminici. In aceasta ultima etapa, eroina are de ingrijit monstrii, ca pe niste copii, sa ii hraneasca si sa ii spele, sa ii educe. La nivel de inconstient, am putea asemana aceste lighioane cu cele mai vechi si mai urate aspecte din inconstient, in stiinta preotilor din trecut asociata cu lucrarile magiei negre (farmecele, vrajile si blestemele). Capacitatea de a-si invinge repulsia si de a se ocupa cu seriozitate de aceasta sarcina, i-a adus practic fetei eliberarea de sub teroarea mamei vitrege, recastigarea libertatii si a iubirii paterne, aceasta din urma venind ca o forma de recunoastere a individualitatii fetei.

Calitatile pe care fata mosului le are sunt: harnicia, seriozitatea, si, nu in ultimul rand, credinta in Dumnezeu.

La polul opus, este fata babei, lenesa, obraznica, invidioasa, lacoma si lipsita de credinta!

Calitatea de constructor a unor structuri solide il transforma pe Saturn intr-un profesor, arhitect si arheolog. Freud spunea despre munca psihanalistului ca este similara cu cea a arheologului, care cauta in adancuri dovezi ale existentei umane si calitatea acesteia. Psihanalistul, psihologul analitic sau cel transpersonal sapa in interiorul psihicului uman, in cautarea comorii, adica a eliberarii si a regasirii Sinelui.

.

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor. Detalii

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Close