EfemereValeriu Panoiu

Oscar 2010: previziuni astrologice

Autor: Valeriu Panoiu

Previziuni Oscar 2010
Previziuni Oscar 2010

Neptun este recunoscut drept stapanul astrologic al cinematografiei. Acesta materializeaza lumea fanteziei, aduce increatul in creatie si patroneaza o industrie a imaginii, in care lumea din mintea scenaristului ia forma in viziunea regizorului si ne starneste reactii prin empatia cu actorii. Din nevoia omului de a trai intr-o societate organizata, unde valoarea trebuie sa iasa la suprafata si sa fie recompensata, a aparut obiceiul de a inmana premii anuale pentru performantele din aproape orice domeniu. Daca studiem istoricul premiilor Oscar, care coaguleaza in fiecare an varfurile cinematografice de la Hollywood (si nu numai), observam ca tranzitul lui Neptun devine in astrologie un instrument de lucru ineficient.

Neptun tranziteaza intreg cercul zodiacal in nu mai putin de 164 de ani si sta aproximativ cate 14 ani in fiecare zodie. Insa premiile se acorda an de an. Care este atunci semnificatorul tendintelor anuale in cinematografie?

Neptun guverneaza zodia Pestilor, deci taramul fanteziei, al poeziei si al realitatilor posibile. Numai ca Neptun este guvernatorul modern al acestei zodii. Guvernatorul traditional al Pestilor este nimeni altul decat Jupiter, care… surpriza (si nu prea), sta aproximativ un an de zile in fiecare zodie, cam de la inceputul anului pana la sfarsit (plus – minus una pana la patru luni).

Un studiu atent al tranzitului lui Jupiter prin fiecare semn ne demonstreaza (cum vom vedea mai jos) ca zodia tranzitata in anul respectiv de Marele Benefic da tonul in cinematografie. Cu alte cuvinte, filmele trateaza subiecte pe gustul zodiei-gazda a lui Jupiter. Se poate vorbi astfel despre influenta directa a lui Jupiter asupra curentelor si realizarilor cinematografice dintr-un anumit an. Teza acestui articol este aceea ca premiile Oscar reflecta intocmai acest ciclu jupiterian.

In 2009 Slumdog Millionnaire (Vagabondul milionar) era marele castigator al Oscarurilor. O uriasa surpriza pentru unii, perfect justificata insa din punct de vedere astrologic: In 2009, la Oscar se culegeau roadele tranzitului lui Jupiter prin Capricorn din 2008. Filmul cu pricina ne introducea tocmai intr-o societate traditionala, conservatoare, de tip arhaic: India. La categoriile de interpretare, castigau Sean Penn si Kate Winslet, portretizand indivizi aflati in lupta cu sistemul sau cu prejudecatile de natura sociala ori umana: omul impotriva zidurilor exterioare pe care le inalta Saturn, insusi stapanul Capricornului.

In 2009, Jupiter a tranzitat Varsatorul. Prin urmare, capodoperele cinematografice ale anului au pus in centrul atentiei preocuparea individului pentru egalitatea sociala si pentru idealurile umaniste, viziunea asupra viitorului, progresul tehnico-stiintific, lupta pentru emancipare si pentru independenta, revolta, dorinta de a iesi din comun, actele de rebeliune, zdruncinarea valorilor traditionale si a prejudecatilor, originalitatea, impulsurile altruiste, egalitatea de sanse. Adica tot atatea principii activate de Jupiter atata timp cat a zabovit in Varsator. Iar la premiile Oscar de anul acesta, e de asteptat ca nominalizatii si castigatorii sa rezoneze cu aceste principii individualiste, sociale si futuriste ale Varsatorului.

Pentru a teoretiza cat mai putin, am urmarit in istoria premiilor Oscar filmele premiate care au fost filmate si lansate in anii in care Jupiter a stat in Varsator. Am  facut, desigur, o selectie a lor, mentionand „la crème de la crème” din lista de titluri si punand in evidenta semnatura astrala a Varsatorului asupra filmelor intrate in vizorul Academiei Americane de Film. Rezultatul investigatiei a fost aproape bulversant prin corespondentele atat de transparente ce se stabilesc intre vibratia Varsatorului si mesajul filmelor care au triumfat la Oscar.

Jupiter in Varsator: 1938

In 1939, cel mai bun film era declarat You Can’t Take It with You (Nu poti sa o iei cu tine dupa moarte), o comedie cu umor atipic, neconventional, in care predomina satira si ironia la adresa stilului de viata impamantenit. In centru se afla o familie excentrica formata din individualitati care mai de care mai ciudate, ce socheaza prin comportamentul lor si prin conceptiile de viata. Sa-si fi bagat oare Varsatorul coada pe aici?

Cel mai bun actor in rol principal era numit Spencer Tracy pentru Boys Town (Oameni de maine). Titlul romanesc este revelator pentru preocuparea asupra viitorului specifica Varsatorului. Eroul filmului infiinteaza o scoala de corectie si incepe un program de reabilitare, oferind delincventilor drepturi egale cu restul lumii care ii condamna.
Cea mai buna actrita in rol principal: Bette Davis – Jezebel (Femeia diabolica) – in rolul unei fete rasfatate si egoiste care incearca din rasputeri sa sfideze conceptiile sociale si sa socheze, afisand un comportament extravagant, tipic Varsatorului, care are inscrisa in codul genetic dorinta de a fi… „altfel”.

Trebuie sa aducem obligatoriu vorba si despre capodopera Gone with the Wind – Pe aripile vantului. Desi filmul a fost lansat oficial abia in decembrie 1939 si a castigat la majoritatea categoriilor in 1940, filmarile au inceput in 1938, sub semnul lui Jupiter in Varsator. Filmul prezinta transformarea eroinei pe drumul convertirii egoismului in altruism si in asumarea responsabilitatilor. E clar pentru oiricine ca Scarlett Ohara este si ramane o individualista, iar replica ei de final – „Tomorrow is another day.” („E si maine o zi.”) poate fi considerata un moto al Varsatorului, vesnic preocupat de ceea ce va fi de acum inainte si mai putin de ceea ce a fost pana acum. Filmul demonteaza raporturile umane intr-o vreme de criza istorica (Razboiul Civil). Finalul deschis al filmului transcende trecutul personal al eroilor si drama colectiva, aruncand o privire optimista spre viitor. Capodopera a primit 8 premii Oscar. Sa mai adaugam ca Hattie MacDaniel devine prima actrita de culoare premiata cu Oscar, confirmand stergerea diferentelor de culoare dintre semeni promovata de semnul Varsatorului.

Jupiter in Varsator: 1949 si 1950

Avem din nou filme care doi ani la rand au luat premii Oscar ca efect al tranzitului lui Jupiter prin Varsator. All the King’s Men (Toti oamenii regelui) (Oscar 1950) descria ascensiunea la putere a unui politician corupt. Abuzul de putere este o tema a lui Jupiter in Varsator. Subiectul filmului taxeaza incalcarea idealurilor sociale egalitare specifice Varsatorului, prin degenerarea in dictatura si totalitarism.

All About Eve (Totul despre Eva) stabilea in 1951 un record egalat abia in 1998 de Titanic (vom vedea mai jos): 14 nominalizari la Oscar. Desi filmul este o drama, scenariul abunda in cinism, specialitatea regizorului si scenaristului Joseph L. Mankiewicz, de altfel Varsator. Filmul prezinta viata de culise din lumea teatrului, unde o tanara aspiranta (Anne Baxter) se insinueaza in viata unei celebritati la apus de cariera (Bette Davis). Dramaturgia si lumea teatrului se afla sub patronajul Varsatorului.

Interesanta si elocventa este „dubla” consecutiva a lui Joseph L. Mankiewicz, care castigase 2 premii Oscar, pentru regie si scenariu, in anul anterior (1950), pentru filmul A Letter to Three Wives (Scrisoare catre trei neveste), subiectul fiind tema infidelitatii si a granitelor traditionale ale casniciei. De asemenea, relatia de prietenie dintre trei cupluri se afla in centrul atentiei, tema atat de draga Varsatorului. In 1951, Mankiewicz castiga din nou statuete atat pentru scenariu, cat si pentru regie (All About Eve). Iata un exemplu fabulos despre cum un Varsator exploateaza la maxim tranzitul lui Jupiter prin semnul natal pe parcursul a doi ani.

Sa mai amintim si de filmul Cyrano de Bergerac (la premiile Oscar din 1951). Jose Ferrer castiga premiul pentru interpretarea celebrului personaj romantic, care iese in evidenta prin nasul sau de dimensiuni iesite din comun. Marcajul pe Varsator: extravaganta fizica ce duce la discriminare. Egalitatea oamenilor indiferent de rasa, etnie, sex, trasaturi fizice, este o preocupare specifica zodiei Varsatorului. Sa mai adaugam o alta premiera: Ferrer este primul actor de origine portoricana premiat la Oscar, asadar o alta estompare a granitelor etnice.

Jupiter in Varsator: 1961-1962

Un alt tranzit al lui Jupiter prin Varsator, un alt record: West Side Story (Poveste din cartierul de vest) castiga, in 1962, 10 din cele 11 categorii la care a primit nominalizari. Afilierea la grup a tinerilor urmata de razboiul intre bande este transpusa pe marile ecrane intr-un musical de succes, care se jucase si pe Broadway. Prietenia si functionarea in cadrul grupului sunt teme predilecte pentru Varsator. De mentionat ca, la 12 ani distanta, Rita Moreno, devine, dupa Jose Ferrer, prima actrita de origine portoricana premiata cu Oscar.

Tot sub aceeasi vibratie astrala s-a turnat The Judgement at Nurenberg (Procesul de la Nurenberg), premiat tot in 1962 cu 2 premii din 11 nominalizari (scenariu si cel mai bun actor – Maximillian Schell). Genocidul si drepturile omului, crimele impotriva umanitatii se muleaza pe interesele Varsatorului de a impune o ordine sociala in care abuzurile si actele antisociale trebuie sa dispara. Dupa doua cicluri jupiteriene, il regasim din nou pe Spencer Tracy pe lista nominalizatilor, pentru acest film.

1962 a fost si anul Oscarului indelung meritat de Gregory Peck. Mesajul transmis in filmul To Kill a Mockingbird (Sa ucizi o pasare cantatoare) a fost in perfect acord cu tranzitul lui Jupiter prin Varsator din anul in care a fost facut filmul. Peck joaca rolul unui avocat care apara in instanta un negru acuzat de viol. Eroul, ca un Varsator veritabil, militeaza asadar pentru drepturile omului, indiferent de clasa sociala sau culoarea pielii.

Pe durata acestui tranzit, iese in evidenta un alt Varsator: Paul Newman. E vorba de nominalizarea la Oscar in 1962 pentru The Hustler (Arta de a trisa). In 1962 Newman joaca in Sweet Bird of Youth (Dulcea pasare a tineretii), rol pentru care nu a fost nici macar nominalizat (la premiile din 1963), spre deosebire de partenera lui, Geraldine Page, pe care o vom regasi laureata pe fondul unui alt tranzit similar. In ambele filme realizate si lansate cu Jupiter in Varsator, personajele interpretate de Newman ies din tipar printr-o serie de trasaturi distrincte, dar si prin tovarasii de drum care sar din categoriile sociale traditional acceptate.

Jupiter in Varsator: 1973

In 1974, The Sting (Cacealmaua) este declarat cel mai bun film al anului anterior de catre Academia Americana. Castiga din nou o comedie (tema este razbunarea unei crime de catre doi prieteni ai victimei), cu accente tragice, pe alocuri, sau cu pretentii de farsa, in alte locuri. Scenariul se bazeaza pe rasturnarile imprevizibile de situatie care dau o intorsatura spectaculoasa si aproape imposibil de intuit pana la ultima scena. „Imprevizibil”, „rasturnare de situatie”, iata cuvinte – cheie care descuie usile zodiei Varsatorului. Din distributie nu lipseste un Varsator, ajuns intre timp celebru: din nou Paul Newman.

Ciclul lui Jupiter il scoate la suprafata pe Jack Lemmon (nascut pe 8 februarie, deci Varsator), care castiga statueta mult visata pentru filmul Save the Tiger (Salvati tigrul!). Filmul descrie doua zile din viata unui barbat aflat intr-un moment de cumpana. Printre ispravile sale, el agata o prostituata (din nou relatiile excentrice si dezinhibate) si se inscrie intr-o campanie pentru drepturile animalelor (vocatia Varsatorului de a activa in organizatii care militeaza pentru cauze nobile). Sa mai spunem ca 1974, anul in care Lemmon a fost laureat, era Anul Tigrului dupa horoscopul chinezesc?

Ar mai fi de amintit, cu ocazia acestui tranzit al lui Jupiter prin Varsator, lansarea filmului Exorcistul (The Exorcist), cu 10 nominalizari la Oscar (dintre care doar 2 premii), unde se clatina principiile religioase la contactul cu viziunea materialista asupra lumii si unde castiga teren efectele speciale, tot sub patronajul Varsatorului (care aduce progresul mijloacelor tehnice).

Jupiter in Varsator: 1985

1986 a fost anul care Out of Africa (Dincolo de Africa), lua 7 premii Oscar. Meryl Streep aduce la viata biografia scriitoarei daneze Karen Blixen, care se casatoreste si cumpara o plantatie de cafea in Africa, unde se si stabileste. Idila lipsita de prejudecati (ea se infiripa in timp ce scriitoarea este casatorita inca), urmata de iubirea rece, impersonala, detasata, cu rare momente de pasiune dintre eroina si aventurierul Denys Finch Hatton (interpretat de Robert Redford), este tipica pentru atitudinea Varsatorului. Una din cele mai intense scene ale filmului se petrece in aparatul de zbor cu care cei doi survoleaza savana africana, unde o singura strangere de mana intre ei spune totul despre dialogul dintre doua inimi care se exprima mai bine printr-un gest decat printr-o mie de cuvinte. Zborul si aviatia se afla, desigur, tot la discretia Varsatorului.

Un alt film ramas in istoria cinematografica este The Color Purple (Culoarea purpurie), in regia lui Steven Spielberg. La Oscaruri, pelicula a stabilit un record negativ: niciun premiu castigat din 11 nominalizari. Filmul este o odisee a vietii unei femei afro-americane de la inceputul secolului al XX-lea. Filmul a dat si 3 nominalizari la Oscar pentru actrite de culoare: Whoopi Goldberg, Oprah Winfrey si Margaret Avery. Din nou, diferenta rasiala se sterge odata cu supralicitarea semnului Varsatorului.

Un alt moment remarcabil la Oscar a fost premiul acordat lui Geraldine Page (pe care am regasit-o mentionata mai sus), care ajunsa la varsta de 62 de ani, era la a opta nominalizare si nu castigase niciodata. Atunci a fost insa momentul potrivit, pentru ca vibratiile Varsatorului i-au adus rolul vietii: acela al unei femei batrane si bolnave, controlate de fiul si de nora sa, care isi vede visul cu ochii. Ultima ei dorinta era de a-si mai vedea o data plaiurile natale inainte sa inchida ochii pentru totdeauna. Batrana gaseste momentul sa evadeze, isi recastiga astfel libertatea, traieste cateva zile de independenta si isi atinge idealul. Faptele enumerate sunt tot atatea motivatii demne de activarea zodiei Varsatorului.

Jupiter in Varsator: 1997

Oscar 1998: Titanic. Titlul spune tot: record de nominalizari (14, la egalitate cu All About Eve – amintit mai sus), dar si de premii (11 – la egalitate cu Ben-Hur). Cel mai scump film facut pana atunci, regizat de James Cameron. Povestea nu a fost cu nimic spectaculoasa (naufragiul nu era la prima ecranizare, tanarul sarac indragostit de fata bogata, la prima vedere nu avea de ce sa induplece publicul), dar efectele speciale au compensat la maxim orice alte neajunsuri. Filmul a fost incununarea unui nivel de realizare tehnica de neimaginat anterior (efecte vizuale, auditive, speciale). Acest progres a fost, desigur, incurajat din nou de tranzitul lui Jupiter prin Varsator.

Tot in 1998,  Jack Nicholson castiga al treilea premiu Oscar, iar Helen Hunt era la prima victorie, pentru filmul As Good as it Gets (Mai bine nu se poate). Nicholson interpreteaza rolul unui scriitor excentic, un maniac cu ticuri deranjat pe sistem nervos (ce frecventeaza cabinetul unui psihiatru), care se indragosteste de o chelnerita obisnuita, sufletista, mult mai tanara, ce il accepta asa cum este el. Filmul contine una din cele mai emotionante declaratii de dragoste facute pe ecrane: „You make me wanna be a better man” („Tu ma faci sa imi doresc sa fiu un om mai bun”). Avem din nou o iubire neconventionala cu accente optimiste, orientata spre viitor si spre progresul individual, caracteristici ale Varsatorului.

In acelasi an, facea valuri filmul Good Will Hunting (Bunul Will Hunting), pentru care Matt Damon si Ben Affleck castigau Oscarul la categoria scenariu original. Filmul trateaza conditia geniului (reflectata si in As Good as it Gets), Robin Williams fiind si el rasplatit cu o statueta pentru rolul secundar din aceeasi pelicula.

Jupiter in Varsator: 2009

Pana la aceasta data (nota autorului: 11 ianuarie 2010), deja s-au intocmit clasamente si s-au facut nominalizari la Globurile de Aur. Intrucat anul 2009 s-a aflat sub semnul vibratiei lui Jupiter in Varsator, care a stat alaturi de Neptun (cele doua planete au fost de trei ori in conjunctie pe parcursul anului), cinematografia este asadar de doua ori mai receptiva la progresul individual si social pe care il induce zodia Varsatorului.

La ce ne putem astepta? Filmele avantajate din punct de vedere astrologic la ceremonia decernarii premiilor Oscar din 2010 (7 martie) vor fi cele care vor purta mesaje ale Varsatorului.

La modul general, putem remarca in istoria cinematografiei numarul mare de regizori si actori nascuti in zodia Varsatorului care s-au afirmat sub aceasta semnatura astrala: Joseph L. Mankiewicz, Jack Lemmon, Paul Newman, Oprah Winfrey, Minnie Driver – nominalizata si ea la Oscar pentru Good Will Hunting etc. Se vorbea la inceputul anului trecut despre posibile roluri memorabile facute de Varsatori. Ca exemplu era oferit numele lui Christian Bale (n. 30 ianuarie 1974). Bale are la activ pentru anul trecut un singur rol demn de atentie: in Public Enemies (Inamicii publici), cu Johnny Depp in rolul principal (un film in care un grup de gangsteri devin populari prin actele lor de haiducie: jefuirea bancilor care ruinasera populatia). Subiectul nu s-ar spune ca il avantajeaza insa pe Bale intr-un asemenea moment astral. Surpriza ar putea veni din partea unui tanar pe nume Joseph Gordon-Levitt, nominalizat de altfel la Globurile de Aur. Filmul 500 Days of Summer (500 de zile de vara) este o comedie romantica in care granita dintre iubirea adevarata si prietenie este extrem de permeabila. Iar tocmai prietenia este pentru orice Varsator primul pas spre marea dragoste.

Anul acesta, este posibil sa se stabileasca noi recorduri, in oricare dintre directii – de varsta (cel mai tanar/ batran nominalizat/ castigator), de nominalizari (cele mai multe) etc.

Ne putem astepta la premii castigate de actori si regizori consacrati, care au deja in spate un bagaj consistent de alte premii si nominalizari. Varsatorul omagiaza intelepciunea si experienta de viata, in speta, experienta artistica. Istoria ne ofera numeroase exemple de filme lansate pe Jupiter in Varsator care au reconfirmat valorile: Bette Davis a castigat al doilea Oscar, Geraldine Page a castigat Oscarul la senectute, Jack Nicholson a primit statueta pentru a treia oara, Gloria Stuart a fost nominalizata la Oscar pentru Titanic la 87 de ani. Pe lista castigatorilor sau, cel putin a nominalizatilor, s-ar putea regasi actori, regizori si scenaristi care au mai fost nominalizati de multe ori sau chiar au castigat pana acum. E posibil ca Meryl Streep, chiar daca nu castiga, in sfarsit, al treilea premiu Oscar anul acesta, sa bata din nou recordul de nominalizari (pana acum are „numai” 15 la activ). Ar recomanda-o mai degraba rolul din comedia romantica It’s Complicated, unde joaca rolul unei femei divortate, care are o relatie cu un barbat insurat: fostul sot, intre timp recasatorit. O postura inedita in care vibratiile Varsatorului sunt pe aceeasi lungime de unda.

La polul opus, putem avea parte de lansarea in circuit a unor nume necunoscute pana acum care sa-si confirme valoarea in anii ce vor veni. Vivien Leigh, Paul Newman, Helen Hunt, Matt Damon au fost la primul contact cu nominalizarile la Oscar sau cu premiile in anii ce au urmat tranzitului lui Jupiter prin Varsator.

Cu ochiul astrologului, am vazut o candidata serioasa la Oscarul pentru cea mai buna actrita in rol principal urmarind trailerul filmului An Education (O educatie), unde se vorbeste despre „A girl beyond her years” („o fata care-si depaseste varsta”). Este primul indice al vibratiei lui Jupiter in Varsator. Carey Mullighan (despre ea este vorba) joaca rolul unei adolescente care in anii 1960 incearca sa isi construiasaca o personalitate distincta, dincolo de mediul rigid in care a fost crescuta si de standardele sociale fixe. Emanciparea se produce sub auspiciile unei relatii de iubire neconventionale cu un tanar de doua ori mai in varsta. Emanciparea, castigarea independentei, iubirea care sare din tipare, evadarea din normele sociale, dorinta de a fi altfel, de a da culoare unei lumi terne, ar putea propulsa An Education pe lista nominalizarilor (Alfred Molina ar putea fi o optiune pentru actor in rol secundar). Inca ceva. Carey este nascuta in 1985, deci are Jupiter in Varsator pe harta natala.

Daca tot am adus vorba despre actrite, sa introducem un alt film ce pare favorizat anul acesta: Precious: Based on the Novel Push by Sapphire – povestea unei adolescente de culoare analfabete din Harlem, gravida a doua oara, care primeste o noua sansa. Posibile nominalizari pentru Gabourey „Gabby” Sidibe si Mo’Nique. Justificare astrologica: film despre egalitatea de sanse si despre conditia minoritatilor. Experienta Oscarurilor decernate in acest context spune ca ar trebui oricum sa asistam la nominalizarea mai multor actori de culoare (vezi, mai jos, o alta trimitere posibila: Morgan Freeman). Efectele lui Jupiter in Varsator s-au resimtit de fiecare data prin eliminarea suspiciunilor de acordare a distinctiilor in functie de criterii multi-etnice si multi-rasiale.

Din studiul nostru reiese ca ciclul lui Jupiter ridica la suprafata anumiti actori, regizori, scenaristi, cineasti in general, la intervale de 12 sau 24 de ani ( + 1 an in functie de durata tranzitului lui Jupiter prin zodie): Spencer Tracy – 1939/ 1962, Bette Davis – 1939/ 1951; Paul Newman – 1963/ 1974, Geraldine Page (1963/ 1986) etc. Nu putem trece cu vederea doua nume „grele” aflate sub semnul acestui ciclu jupiterian: James Cameron si Matt Damon.

Daca urmarim lista cu filmele castigatoare realizate sub tranzitul lui Jupiter in Varsator, ne-am putea astepta ca, si de aceasta data, castigatorul „sa ia tot”. Daca ne uitam la Gone With the Wind, All About Eve, West Side Story, The Sting, Out of Africa si Titanic, observam ca „marele castigator” a fost distins de fiecare data cu cel putin 6 premii, iar numarul nominalizarilor a fost de cel putin 10. Daca s-ar intampla altfel, am iesi dintr-o secventa a unui ciclu jupiterian ce dateaza de 70 de ani. Sa numim un mare favorit? AVATAR. James Cameron se afla sub marcajul ciclului jupiterian (acum 12 ani se autoproclama „king of the world” dupa ce, personal, castiga 3 statuete pentru Titanic – pentru motaj, regie si film). Pare ca se repeta parametrii Titanicului: estimari depasite in materie de buget (cel mai scump film), dar si de incasari (lider de box-office). 1. Filmul este o capodopera a progresului tehnic de la Hollywood. 2. Avatar prezinta o viziune asupra viitorului. 3. Poarta un mesaj umanist si social ridicat la scara interplanetara.

Matt Damon ar putea intra in atentia juriului pentru rolul secundar din Invictus, mai degraba decat pentru rolul principal din The Informant (rolul de agent secret are mai putine sanse de a accede in prim-plan anul acesta). In Invictus insa, film pentru care Clint Eastwood ii va da probabil replica lui Cameron la categoria „cel mai bun regizor”, Damon (in postura capitanului echipei de rugby a Africii de Sud) devine liantul a doua clase sociale aparent ireconciliabile, structurate pe criterii rasiale (albi vs. negri). Morgan Freeman, in rolul presedintelui sud-african Nelson Mandela, este un candidat serios la premiul pentru cel mai bun actor in rol principal. In ipostaza militantului pentru drepturile minoritatilor, pentru egalitatea rasiala si pentru independenta, Nelson Mandela, alias Morgan Freeman, apara principii atat de dragi Varsatorului.

George Clooney poate fi si el printre favoriti, la fel si filmul Up in The Air (Sus, in aer), care ar putea sa-i aduca macar o nominalizare. Meseria lui in aceasta productie este una ingrata, dar si neconventionala – concediaza oameni (cu detasarea specifica Varsatorului) – in acest scop fiind nevoit sa-si petreaca mare parte a timpului in avion (aviatia fiind patronata tot de Varsator).

Filmul A Single Man (Un barbat singur) ar putea fi si el luat in vizor. Colin Firth, de asemenea. Avem aici minoritatea sexuala in prim plan (personajul este homosexual) si viata independenta, departe de o relatie stabila (individualismul Varsatorului). Poate o vedem macar pe Julian Moore, in rolul prietenei lipsite de prejudecati, pe lista nominalizarilor la categoria „actrita in rol secundar” (prietenia si lipsa de prejudecati sunt atribute ale Varsatorului).

The Blind Side poate ajunge si el la inaltime, cu sanse pentru Sandra Bullock si pentru tanarul de culoare Quinton Aaron. Justificare astrologica: o noua sansa pentru un copil defavorizat (de culoare, din nou), deci principiul egalitatii de sanse promovat de aceasta data de o femeie altruista, cu preocupari umanitare. Nu intamplator apare numele Sandrei Bullock pe lista nominalizatilor potentiali. 2009 a valorizat zodia Varsatorului, insa, de fiecare data trebuie sa tinem seama de polaritatea zodiilor. Sandra Bullock este nascuta in zodia Leului, semnul de opozitie al Varsatorului. Leii, pe langa Varsatori, ar putea sa-si treaca si ei numele pe lista performerilor. Robert Redford (Leu), a jucat, de pilda, atat in The Sting, cat si in Out of Africa, roluri memorabile pentru cariera sa. Daca mai amintim ca James Cameron este tot Leu (16 august 1954), mai dam o bila alba superprodctiei Avatar.

Filmele care prezinta o viziune avansata asupra viitorului, efectele speciale si capodoperele SF au, in orice caz, mari sanse sa intre in atentia Academiei. Star Trek ar putea sa intre si el in calcule la categoriile tehnice. Pe o linie similara merge si filmul District 9. Justificarea astrologica a posibilelor nominalizari este data de subiect si de efecte: viata extrateresta si biotehnologie.

Antichrist, desi nu e pe lista Globurilor de Aur, ar putea fi luat in calcul de membrii Academiei. Regizor este, la urma urmei, Lars von Trier, iar in film joaca Willem Dafoe si Charlotte Gainsbourg. Justificare astrologica: filmul descrie tragedia unei familii; moartea copilului duce la depresie si la alienarea mintala a parintilor (de care, in  astrologie, raspunde Uranus, stapanul Varsatorului). Exorcistul a fost, la vremea lui, foarte bine primit de Academie pe un tranzit similar.

Alte posibile sanse ar fi pentru The Last Station (Ultima statie), cu Christopher Plummer, Hellen Mirren, Jamesc McAvoy. Justificare astrologica: viata unui romancier celebru (Lev Tolstoi) si incercarea sotiei sale de a-l seduce pe tanarul lui discipol. Iubirea neconventionala si proza stau sub semnul Varsatorului. De asemenea, in Sherlock Holmes,  Robert Downey Jr. ar putea fi bagat si el in seama. Justificare astrologica: conditia geniului, detectivul cu solutii ingenioase si imprevizibile (din specia Varsatorului).  Nu ar fi exclus sa vedem nici musicalul Nine in gratiile juratilor. Specia a fost bine primita de Academie in acest context astral (vezi cazul West Side Story), iar relatiile expansive si dezinhibate ale personajului principal sunt un argument in favoarea filmului, care rezoneaza cu lipsa de constrangeri a Varsatorului. Mai mult decat atat, Daniel Day-Lewis joaca rolul unui regizor (meserie pentru care Varsatorii manifesta o predilectie aparte), iar distributia ce roieste in jurul sau e de-a dreptul ametitoare.

In concluzie, la premiile Oscar de anul acesta ar trebui sa se simta efectele tranzitului lui Jupiter prin Varsator, care s-a petrecut in 2009. Chiar daca unele dintre filmele selectate in analiza ar putea fi inlocuite cu altele, scapate din vedere, tendintele tematice ar trebui sa ramana in picioare. Tipurile de personaje, subiectele si titlurile avantajate sunt cele care scot in evidenta vibratiile Varsatorului.

Share

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor. Detalii

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Close