Juliette Binoche – farmecul suav al cinematografiei franceze

juliette binoche horoscop

De câteva decenii suntem obişnuiţi să vedem în filme valoroşi actori francezi care au excelat în patria natală, dar au dobândit o recunoaştere universală datorită producţiilor hollywoodiene. Alteori admirăm filme excepţionale realizate de regizori francezi. Astfel, vorbim despre mari nume precum Isabelle Adjani, Jean Reno, Luc Besson sau Gerard Depardieu. În această suită de autentice talente de origine galică (un simbol al francezilor este şi cocoşul galic) se află şi actriţa Juliette Binoche.

Juliette Binoche s-a născut pe 9 martie 1964, la Paris, la ora 12:25, ca fiică a cuplului format din Jean-Marie Binoche (tatăl său) şi Monique Yvette Stalens (mama sa). Ambii părinţi ai micuţei Juliette erau de formaţie artistică: tatăl său era sculptor, regizor şi actor, iar mama sa era regizoare, profesoară şi actriţă. Tatăl Juliettei era francez, dar avea şi strămoşi portughezi şi brazilieni, iar mama sa avea avea origini poloneze şi belgiene. Un alt copil al cuplului Binoche a fost fetiţa Marion.

Aceste începuturi ale viitoarei artiste pot fi surprinse în harta sa natală. Este vorba despre o nativă Peşti cu Ascendent în Rac. Tatăl este indicat de Soarele din Peşti, cu toate abilităţile sale artistice, iar mama este semnificată de Luna din Capricorn, ca fiind o persoană mai austeră şi autoritară. Guvernatorii casei a IV-a, a originilor, sunt Mercur din Peşti (semn jupiterian, simbolizând ţările străine) şi Venus din casa a XI-a (simbolizând sfera internaţională), indicând împreună acest conglomerat etnic pe care îl descoperim printre strămoşii Juliettei.

harta-juliette-binoche

Familia Binoche s-a destrămat în anul 1966, prin divorţul lui Jean-Marie de soţia Monique. Surorile Marion şi Juliette au ajuns să locuiască în suburbiile pariziene, unde au realizat şi studiile primare. Oarecum demoralizată de despărţirea părinţilor, dar şi de frecventele schimbări de locuinţă, Juliette a avut dificultăţi destul de mari în realizarea studiilor şcolare (în lipsa unui anumit suport emoţional, care să o motiveze). În vacanţele de vară, surorile îşi petreceau tot timpul împreună cu bunicii materni, trecând luni întregi în care nu îşi vedeau deloc părinţii.

În această perioadă relativ dificilă a vieţii sale, Juliette a simţit (conform declaraţiilor sale ulterioare) atât frustrare, dezamăgire, deprimare, pe de o parte, dar şi un anumit curaj, motivaţia de a reuşi în viaţă, nevoia de a obţine un succes remarcabil, pe de altă parte. Pe parcursul copilăriei sale, Juliette a început să manifeste aptitudini native pentru actorie (este evident că a moştenit talentul părinţilor săi). La vârsta de 15 ani ea a început să joace roluri în piese din dramaturgia franceză şi italiană (ale lui Moliere şi Pirandello).

Tot în perioada adolescenţei, Juliette a fost admisă la Academia Naţională Franceză de Arte Dramatice. Ceea ce a frapat-o, pe parcursul frecventării cursurilor, a fost atitudinea pasivă, dezinteresată, neimplicată a colegilor săi de Academie faţă de materiile de studiu, în timp ce ea, constrânsă de limitările sociale, era foarte motivată să înveţe şi să concretizeze experienţa acumulată (în condiţiile în care devenise relativ independentă şi o avea în grijă şi pe sora sa, Marion). Odată cu trecerea timpului, Juliette a început să primească roluri în filme. Deşi urmase câţiva ani de cursuri de actorie, Juliette a abandonat Academia (fără a o absolvi), pentru a se consacra integral activităţii cinematografice.

Această etapă de creştere şi formare a artistei poate fi regăsită în astrotema sa natală. Plasarea casei a IV-a în Fecioară (semn dual) şi a lui Pluton în casa a IV-a indică, pur şi simplu, destrămarea familiei de origine. Soarele din casa a X-a, conjunct cu Mercur şi Marte, indică un tată foarte orientat către propria carieră profesională (Jean-Marie Binoche), dar care nu mai are timp pentru propria familie (Soarele, Mercur şi Marte, din casa a X-a, a carierei, în triplă opoziţie cu Pluton din casa a IV-a, a căminului).

Succesul relativ timpuriu al Juliettei în teatru şi cinematografie poate fi înţeles prin prisma carismei sau magnetismului personal pe care ea îl emană. Ascendentul din Rac îi creionează o aparenţă de feminitate, sensibilitate, protectivitate maternă, senzualitate rafinată, calităţi care captivează publicul, generează multă admiraţie şi, implicit, succes semnificativ. De altfel, elementul apă este relativ dominant în această astrogramă (pe lângă Ascendentul din Rac, regăsim pe Neptun în Scorpion şi cele trei planete din Peşti: Soare, Marte şi Mercur).

Casa a III-a, plasată în Leu şi Fecioară, este guvernată de Soare şi Mercur (ambele în Peşti), indicând în mod precis sentimentul de marginalizare, de suferinţă avut în perioada studiilor primare.

Saturn din casa a IX-a semnifică seriozitatea şi determinarea cu care Juliette a abordat studiile de actorie.

Neptun din casa a V-a (a abilităţilor artistice şi creativităţii) indică, la rândul său, un talent actoricesc nativ, fascinant, învăluitor, capabil de a „da viaţă” unor personaje feminine carismatice, mai puternice sau mai vulnerabile, cu un puternic impact emoţional asupra spectatorilor.

Trecând prin aceste etape existenţiale, Juliette a ajuns să debuteze cinematografic la vârsta de 19 ani (în 1983) în filmul „Liberty Belle”. Astfel, ea a devenit o tânără speranţă a cinematografiei franceze şi a fost distribuită ulterior în numeroase alte filme, cum ar fi: „La meilleur de la vie”, „Rendez-vous”, „Les Nanas”, „Hail Mary” (toate din anul 1985), „Mauvais Sang”, „My Brother-in-Law Killed My Sister” (ambele din 1986), „The Unbearable Lightness of Being” (1988), „Un tour de manege” (1989), „Les Amants de Pont-Neuf” (1991), „Wuthering Heights” (1992), ş.a.m.d. Unele dintre interpretări au fost răsplătite cu nominalizări la Premiile Cesar (echivalentul francez al Premiului Oscar).

Un punct de cotitură major în cariera actriţei l-a reprezentat rolul asistentei medicale Hana, interpretat cu mare succes în filmul american „Pacientul englez” din 1996. Impactul acestei prestaţii artistice a fost atât de mare, încât a primit „Oscarul” (pentru cea mai bună actriţă în rol secundar), precum şi alte premii europene prestigioase („Bafta”, „Ursul de Argint”, etc.), ca şi multiple alte nominalizări. Acest rol a produs o consacrare mondială pentru Julitte Binoche, deschizându-i drumul către apariţii în producţii cinematografice hollywoodiene de succes.

Palmaresul său artistic include titluri precum „Children of the Century” (1999), „Chocolat” (2000, film pentru care a primit alte premii cinematografice şi nominalizări), „In My Country” (2004), „Breaking and Entering” (2006), „Flight of the Red Balloon” (2007), „The Son of No One” (2011), „Cosmopolis” (2012), etc. Pentru rolul din filmul „Certified Copy” a primit Premiul Festivalului de Film de la Cannes, în 2010, pentru „cea mai bună actriţă”.

Astrologic vorbind, este firesc pentru o nativă cu Saturn în Vărsător (în domiciliu) să realizeze o carieră profesională atât de prodigioasă. Soarele din casa a X-a i-a permis să aibă o carieră strălucitoare, iar Mercur şi Marte din aceeaşi casă i-au conferit curaj, inteligenţă în realizarea unor alegeri importante, o dicţie impecabilă, pragmatism.

Despre viaţa personală a actriţei se ştie că a avut multiple relaţii sentimentale, dar nu a fost, până în prezent, căsătorită. A avut o relaţie relativ durabilă cu Leos Carax, regizorul filmului „Lovers on the Bridge”, apoi o relaţie mai scurtă cu actorul Olivier Martinez. Din relaţia sa cu Benoit Magimel a apărut fiica sa, Hana.

Din relaţia sa cu scufundătorul profesionist Andre Halle (semnificativă profesie, pentru relaţia cu o nativă Peşti), a rezultat un fiu – Raphael.

Se ştie că sora sa, Marion Stalens, este fotograf profesionist, iar fratele său vitreg, Camille Humeau (născut în 1978) este un muzician bine cotat.

Din punct de vedere astrologic, o casă a V-a (a iubirilor) în Balanţă şi Scorpion, care îl găzduieşte şi pe Neptun, semnifică o viaţă sentimentală marcată de instabilitate, rupturi, iluzii şi deziluzii. Un guvernator al acestei case este Marte, care, fiind conjunct cu Mercur (planetă a dualităţii), semnifică acei doi copii amintiţi mai sus.

Guvernatorii casei a III-a (a fraţilor), Soarele şi Mercur, sunt plasaţi în Peşti, semnificând atât pe sora fotografă (Peşti – semnul imaginilor, aparenţelor şi iluziilor), cât şi pe fratele vitreg (Peşti – ca semn al muzicii).

Sensibilă şi în acelaşi timp foarte carismatică, cu o aparenţă de fragilitate interioară care captivează, Juliette Binoche este genul de femeie artist care trezeşte în publicul ei spectator emoţia pură şi admiraţia, bucură inimile şi stârneşte căldura umană, dar şi vulnerabilităţile interioare, intrând în anumite zone sufleteşti poate neexplorate încă, dar cu toate acestea foarte vii şi încărcate de mister.

MINOLA BRATOVEANU,
Membră AAR, psiholog
minola-bratoveanu

Lasă un răspuns