Determinismul spatio-temporal in astrologia celor „9 stele zburatoare”

Autor: Dan Dumitriu
(Articol extras din prezentarea sustinuta la Congresul AAR 2009)

Astrologia celor 9 stele zburatoare

Astrologie chineza

Concepte fundamentale in traditia chineza

Orice disciplina traditionala nu poate fi inteleasa decat in contextul intregii culturi din care provine, in raport cu conceptele si teoriile sale ontologice (cosmologice, filozofice, estetice, medicale, morale). Toate acestea alcatuiesc un model unitar de gandire si stil de viata. Drumul spre esenta traditiei chineze trebuie sa treaca prin intelegerea armoniei interioare a fiintei si prin aplicarea concreta a acestui model de principii in diversitatea de discipline si forme expresive.

Exprimarea nu se realiza in mentalitatea chineza prin separare, detasare, subiectivare, ci prin asumare, comuniune, fuziune a tuturor aspectelor contrarii ale lumii, toate fiind de fapt ipostaze ale lui Dao. Viata si gandirea omului traditional reprezenta o fuziune a abstractului si a concretului, a simbolului si a reprezentarii. Realitatea era perceputa in contextul sau global, dar si prin elemente contrare aflate in alternante temporale ciclice, in ritmuri si corespondente analogice, toate exprimate prin concepte abstract-simbolice.


DAO, Calea, Obarsia, Cauza prima

Este monada cea mai abstracta, Cauza Absoluta, principiul care formeaza si ordoneaza, care cuprinde ceea ce exista si nu exista ca posibilitate de a fi si a nu fi, cauza fundamentala a manifestarii si nonmanifestarii. Este principiul fundamental al traditiei chineze, care are o multitudine de sensuri, dar in acelasi timp valoarea de indeterminare, care face posibila depasirea dualitatii Spiritului si Materiei care guverneaza lucrurile si fiintele.


Lao Zi:
„Exista ceva obscur care era implinit
Inainte ca Cerul si Pamantul sa fi aparut:
Linistit, calm, singur stand, necuprins de schimbare,
In cerc invartindu-se, neatins de pericol.
El ar putea fi mama tuturor lucrurilor.
Eu nu ii stiu numele si Dao ii spun.”

WU JI, Vidul suprem, Sursa, Originea Holistica, Manifestarea absoluta

Este unul din principiile fundamentale ale traditiei si poate fi perceput sub dubla sa natura de numen si fenomen (Wu-You). Ca numen, el exprima creatia originara, virtuala si nondiferentiata,  continuumul omogen , sursa prima a tot ceea ce exista. Ca fenomen, reprezinta cauza manifestarii din care izvoraste Suflul Primordial, cel care insufleteste cele Zece mii de lucruri. El se afla in chiar miezul lor, mijlocind transformarile prin alternanta yin-yang.

Vidul este exprimat prin polaritati complementare, fiind centrul lor de legatura, carora le asigura relatia permanenta de secventialitate spatial-temporara si transmutare reciproca. Vidul este strans corelat cu Dao, fiind mijlocul de manifestare al acestuia.

Zhuang Zi: „Intru inceput a fost Nimicul (Wu); Nimicul nu are nume. Din nimic a rasarit Unul. Unul nu are chip”.

TAIJI

Semnifica dualismul universal al fortelor ce exprima principiul fuziunii contrariilor, cel ce asigura coerenta componentelor unui sistem. Simbolul reprezinta manifestarea indiferentiata a lui yin si yang, principiile care definesc proprietatile existentei diferentiate in spatiu si timp.

QI sau Suflul Primordial, Spiritul, Rezonanta, Viata, Miscarea, Manifestarea Relativa

Qi-ul, avand o multitudine de sensuri simbolice, reprezinta principiul abstract si fundamental al ritmului, cel ce reflecta prezenta lui Dao in Creatie. Este conceptul central al filozofiei traditionale chineze. Are ca reprezentare simbolica in arta chineza un”Dragon zburand prin nori”.

Asociate celor trei componente triadice din traditia chineza (Cer-Om-Pamant) exista trei feluri de Qi. Qi-ul Cerului, reprezinta manifestarea acestuia legata de timp. Miscarile planetelor raportate la Soare si stelele fixe determina manifestarile tuturor existentelor de pe Pamant: perioadele zilei, anului, migratia animalelor, fiziologia lor, manifestarile climaterice, etc. Qi-ul Pamantului determina formele de relief, cursul apelor, campul electromagnetic al Pamantului. Qi-ul Omului, reflectandu-le pe cele doua, asigura suportul vital al organismului.

Yin-Yang

Ding Gao : „Orice lucru din univers e stapanit de cuplul Yin – Yang. In ceea ce priveste lumina, luminosul este Yang, intunecatul Yin. La locuinte, exteriorul este Yang si interiorul Yin; la obiecte inaltimea este Yang, baza Yin”.


Aceste doua simboluri, de maxima abstractizare, exprima unitatea dinamica a fenomenelor polare si complementare, prin care Dao se dezvaluie in miscare. Aceasta tensiune polara yin-yang, interna si externa sistemelor, sta la baza manifestarii intregului univers.

Polii opusi nu reprezinta un dualism ireconciliabil, ci mai de graba o unitate implicita, cei doi poli fiind inseparabili si interdependenti. In metaforele altor culturi, polii opusi se afla intr-o lupta permanenta (lumina-intuneric, bine-rau, viata-moarte, pozitiv-negativ ), omul fiind cuprins de idealul de a-l cultiva pe unul in dauna celuilalt, fara a-si dea seama ca cele doua tendinte sunt aspectele aceluiasi fenomen, disparitia unuia insemnand de fapt disparitia insasi a sistemului. Idealul vietii, in traditia chineza, este de a mentine cei doi poli intr-un echilibru relativ, intrucat ei nu pot exista unul fara celalalt.

Lao Zi:
„Exista oare deosebire intre da si nu ?
Exista oare deosebire intre bun si rau ?
Sa ma tem eu de ce-i sperie pe altii ? Ce prostie !
A avea si a nu avea sunt pururi impreuna
Usor si ce e greu se completeaza reciproc
Ce-i lung si ce-i scurt contrasteaza intre ele
Sus si jos nu pot unul fara celalalt
In fata si in spate sunt mereu unul langa altul”.

Unitatea interna a contrariilor o regasim si in fizica moderna, unde realitatea este reprezentata de transcederea dualitatii: miscare-repaus, unda-particula, masa-energie, timp-spatiu, functie-structura, toate fiind de fapt aspecte complementare ale aceleasi realitati.

Calitati yin – principiul static al inertiei ce imobilizeaza, condenseaza si fixeaza:
– concentrarea, replierea in sine, interiorizarea, centrarea, retragerea, prudenta, contemplarea, atonia, pasivitatea, receptivitatea, inhibitia, regresia, retroproiectia in trecut, izolarea
Calitati yang – principiul dinamic al miscarii si transformarii :
– exteriorizarea, expansiunea, radianta centrifuga, obiectivarea, tendinta de impunere si dominare, degajarea, emanciparea, initiativa, proiectia in viitor

Multiplicarea polara Yin-Yang

Qi-ul, ca suport fundamental, intra in manifestare prin etape de multiplicare polara yin-yang, generand astfel diferitele niveluri ale Realitatii. Este necesar un minim de 3 etape de polarizare pentru a genera trei seturi de principii operative ce stau la baza definirii lucrurilor.

Shi Dao: „Incepand cu Unu, Multiplul poate fi divizat ; pornind de la Multiplu, se cucereste Unu, iar metamorfoza naste pe yin si yang si iata ca in felul acesta toate virtualitatile lumii s-au indeplinit”.

Lao Zi:
„DAO este parintele Unu-lui
Din Unu purcede Doi
Din Doi, Trei
Trei da nastere celor Zece mii de fiinte
Cele Zece mii de fiinte se sprijina pe Yin
Imbratisandu-l in acelasi timp pe Yang
In sanul Vidului, Armonia este rodul Suflurilor mediane”.

Masurarea timpului si spatiului – conceptul de ciclicitate

In viziunea civilizatiei traditionale chineze, timpul si spatiul sunt privite impreuna ca o miscare de transformare continua a fiintelor si lucrurilor, prin multiplicare yin-yang, generand astfel conceptele de ritm si ciclicitate. In viziunea occidentala, fenomenele sunt privite ca o succesiune liniara de evenimente, ce par sa se dezvolte la infinit si fiind inpredictibile. In viziunea traditionala, finitul si infinitul se impletesc in notiunea de ciclicitate.

Masurarea timpului s-a dezvoltat istoric sub mai multe forme si metode de periodizare, ca necesitate practic-aplicativa a diferitelor discipline traditionale (agricultura, medicina, feng-shui). Ca si disciplinele in sine, metodele de evaluare a timpului reflectau tot manifestarea principiilor fundamentale pe care este construita viziunea integrativa chineza, aceasta facand posibila corelarea diferitelor tipuri de periodizari.

Multiplicarea yin-yang genereaza doua modalitati specifice de ciclicitati, care stau la baza determinarii spatio-temporale. Astfel, avem doua modalitati de masurare a timpului, ce stau la baza Astrologiei si Numerologiei chineze. Una este in baza 10 si 12, iar cealalta in baza 9. Cele doua modalitati sunt unificate in Marele ciclu de 180 ani, format astfel:

1) 3 cicluri de 60 ani (sexagenar), 12 cicluri de 5 ani, 10 cicluri de 6 ani, An, Luna Zi, Ora, constituind Cele 10 Trunchiuri celeste si 12 Ramuri terestre din Astrologia celor 4 Stalpi ai Destinului.
2) 9 cicluri de 20 ani, 20 cicluri de 9 ani, An, Luna, Zi, Ora, constituind Astrologia celor 9 Stele Zburatoare, ca fiind singura metoda de analiza unificata timp – spatiu. De aceea, ea este folosita in Feng Shui.

Fiecare perioada ciclica este guvernata de o Stea (trigrama) guvernatoare.

Corespondentele analogice:

Toate aceste ciclicitati, formate din elemente specifice, reprezinta principiile de pe diferitele niveluri ale realitatii la care se raporteaza si pe baza carora interactioneaza toate fenomenele locale (principul sincronicitatii si al corelarii analogice). Un acelasi principiu are diferite reprezentari-suport pe diferite niveluri precum si pe componentele de nivel. Acest lucru asigura diversitatea in unitate.

Structura energetica a organismului uman

Exterior: ENERGII  EXOGENE

Nivel Superficial: 12  MERIDIANE  PRINCIPALE – ASTROLOGIA CELOR 4 STALPI AI DESTINULUI

Nivel Median: 10 ORGANE ENERGETICE

Nivel Profund: 8 MERIDIANE EXTRAORDINARE – ASTROLOGIA CELOR 9 STELE ZBURATOARE

Interior: ENERGII  ENDOGENE

Cele 8 trigrame

„Atunci cand, in vechime, FU XI guverna lumea, el a ridicat privirea si a privit imaginile de pe Cer, a coborat privirea si a contemplat fenomenele de pe Pamant. A studiat semnele pasarilor si animalelor si adaptarea lor la regiuni. A inventat astfel cele Opt Trigrame pentru a intra in conexiune cu virtutile zeilor luminii si a stabilit conditiile tuturor fiintelor”. Da Zhuan – Marele Comentariu

Regele saman FU XI

Regele saman FU XI

Efectul repolarizarii yin–yang in trei trepte (cele 3 Logosuri) genereaza opt tipuri de transformari elementare, denumite Trigrame. Trigramele definesc orice sistem din Univers ca pe o stare posibila de stabilizare sau transformare. Structura atomului, structura chimica a substantelor, structura psihosomatica si energetica a organismului uman, toate sunt generate de aceste opt Trigrame. Ele poarta denumiri simbolice: Cer (Qian), Lac (Dui), Foc (Li), Tunet (Zhen), Vant (Xun), Apa (Kan), Munte (Gen), Pamant (Kun), avand semnificatii si corespondente multiple.

Semnificatiile celor opt trigrame – stele (exemplu):

KAN – STEAUA 1 – Apa, Ploaia, Abisul, Pericolul. Yinul invaluie Yangul:
„Cele zece mii de lucruri, imbatranind, si murind se intorc la obarsie, dar samanta lor este in pamant sa se nasca la viata”.

Corespondente : Apa, Luna, Norii, Ploaia, Valurile, Undele, Noaptea, Iarna, Frigul, Directia Nord, Numar Lo Shu 1, Electronul,  Fiul mijlociu, Gustul sarat, formele ondulatorii, Culoarea neagra, Plantele de apa,
– linistea, odihna, pacea, relaxarea, regenerarea, conservarea, retragerea, interiorizarea, solitudinea, protectia, supletea, flexibilitatea, fecunditatea, dragostea si romantismul, secretul, pericolul, prizonieratul (fizic sau ideologic), regula interioara, publicul, grijile, profunzimea materiei, germenii vietii
– sanatatea, longevitatea, vitalitatea, sexualitatea, esenta vitala, psihicul adanc, subconstientul, inspiratia, vointa, cariera, munca sustinuta
– urechea, rinichii, meridianul Yang Qiao Mai – Vasul yang al Fortei.

Cele 3 tipuri de aranjamente trigramice:

Modelul "Cerului Anterior"

Modelul Cerului Posterior

Modelul "Cerului Posterior"

Modelul Cerurilor Rearanjate

Modelul "Cerurilor Rearanjate"

Matricea arhetipala a celor 9 Palate Celeste – Modelul Cerului Posterior (HOU TIAN BA GUA), Matricea Radacina, Patratul magic

Cele 9 Palate Celeste, (9 Stele -Trigrame), reprezinta determinismul si influenta Spatio-Temporala, sub forma  principalelor structuri arhetipale folosite in Feng Shui (asemanatoare Semnelor zodiacale si Caselor):
– psiho-somatice si domenii de viata umane
– zonal – functionale ale spatiului construit si relatiilor ambientale
– spatiale (directiile cardinale)
– temporale (ciclurile timpului)

Aceste Palate, folosite in analiza Persoanei si Spatiului construit, sunt invariabile ca pozitie temporala sau localizare spatiala.

Palatele arhetipale, in care se pozitioneaza Stelele: definesc influenta unui domeniu specific si concret al vietii si  tendintele pe care le capata personalitatea.

Semnificatiile celor 9 Palate Celeste (exemplu):

Palatul 1: Conservarea, Izolarea, Retragerea, Secretul, Introspectia, Nemiscarea, Primejdia, Intimitatea, Relaxarea, Calmul, Supletea, Fluctuatia, Regenerarea, Sanatatea, Fertilitatea, Senzualitatea, Dorintele ascunse, Vointa, Inspiratia, Abilitatea, Intelepciunea, Dezvoltarea personala, Subconstientul, Instinctul.

Analiza personala – influenta stelelor native

Fiecare fiinta, in momentul nasterii, capata influenta Stelelor guvernatoare ale ciclurilor temporale specifice acelui moment: An, Luna, Zi, Ora. Fiecare ciclu, pornind de la an la ora, determina caracteristici psiho-somatice cu caracter de la general la particular. Stelele (similare planetelor din astrologia occidentala) se pozitioneaza in matricea celor 9 Palate Celeste (similare semnelor zodiacale si caselor).

Steaua guvernatoare a anului defineste valorile si caracteristicile personalitatii profunde si stabile:
– tipul caracterial, natura psiho-somatica profunda,
– viata profesionala, cariera si proiectele de lunga durata,
– tipul constitutional, starea de sanatate generala,
– relatiile interpersonale, compatibilitatea de durata cu alte persoane sau locuri, profunzimea, calitatea, durata si consolidarea relatiilor in timp.

Steaua guvernatoare a lunii defineste nivelul median al personalitatii nativului, psihismul mai spontan si reactiv la mediu decat cel determinat de anul de nastere
– temperamentul cotidian, dispozitia psiho-emotionala manifestata la exterior intr-un mod vizibil imediat.
– maniera de gandire si comunicare a ideilor ( caracteristicile mental-rationale )
– in domeniul relatiilor interpersonale, reprezinta maniera de exprimare a emotiilor, sentimentelor si ideilor, al modului de a comunica si a se intelege cu ceilalti, a naturii imediate a relatiilor

Steaua guvernatoare a zilei si orei: defineste nivelul energetic de suprafata al personalitatii:
– comportamentul imediat, aparent, impresia produsa asupra celorlalti prin propria manifestare personala
– atitudinea personala, modul de abordare si actiune imediata asupra lumii inconjuratoare, modalitatea de a incepe o actiune, impulsul initiator si tipul de spontaneitate (puncte de vedere, opinii, atitudini, reactii spontane ), principalele directii si zone in care nativul se va manifesta.

Dintre aceste perioade mai importante sunt Anul si Luna de nastere.

Pozitionarea stelelor native in palatele arhetipale

Stelele native, ce reflecta principalele caracteristici individuale, pozitionate in Palate (matricea nativa, colorata in rosu, ne prezinta acele directii si domenii ale vietii unde nativul isi va manifesta preponderent tendintele personale reprezentate de Stelele personale).

Semnificatiile stelelor native (exemplu):

Steaua 1
Natura personala: tacuta, introvertita, reflexiva, afectuoasa, senzuala, sensibila, independenta, abila, diplomata, supla, rezervata, calma, linistita, discreta, secretoasa, mistica, inspirata, adaptabila, inteleapta.

Stari psihice negative:
Dezechilibru  yang: neliniste, agitatie, curaj nesabuit, inconstanta, dezordine si instabilitate emotionala, secretomanie, incapatanare, ambitie, zgarcenie, manipulare prin flatare si lingusire a celorlalti, exces sexual,
Dezechilibru  yin: tulburari emotionale sau mintale bazate pe frica, anxietate, fobie, lipsa de vitalitate si motivatie, inactivitate, apatie, izolare, raceala, lipsa de comunicare, actiuni sterse, depresie, lene, zgarcenie, devitalizare,

Gandire: obiectiva, independenta, rational-intuitiva, flexibila, supla, simbolica.

Comunicare – exprimare: fluida, deschisa, naturala, abila, evaziva, ambigua.

Comportament: flexibil si relaxat, pasional si pragmatic, prudent, timid, nehotarat, retras,

Strategia benefica: supletea, inteligenta prolifica, adaptabilitatea, prudenta, blandetea, afectivitatea, curajul.

Relatii: retras si independent, temperament flegmatic, empatic-rezonativ, cauta intimitatea, activ emotional si sexual.

Compatibilitate: cu Steaua 3,4 Lemn, 6,7 Metal si 9 Foc, neutru cu 1 Apa si incompatibilitate cu Steaua 2,5,8 Pamant.

Sanatate: guverneaza urechea, auzul, rinichii si suprarenalele, vezica urinara, abdomenul inferior, sangele, maduva spinarii, creierul, memoria, oasele, dintii,  Meridianul Yang al Fortei (Yang Qiao Mai).

Analiza personala – exemplu:
Persoana nascuta in anul 1971

Analiza generala – Steaua 4 in Palatul Central

Semnificatii arhetipale Stea 4: Prosperitatea, Gentiletea, Armonia, Imaginatia, Persistenta sau Miscarea fara stabilitate, Fluctuatia si instabilitatea, Deplasarea, Sensibilitatea, Comunicarea, Eu-l intelectiv, Personalitatea individual-rationala.

Natura psihica: creativa, comunicativa, inteligenta, persuasiva, mobila, deschisa, perseverenta, adaptabila, imaginativa, gentila, calda, sentimentala, romantica, sensibila, indemanatica.

Trigrama este formata din doua linii yang, care denota la exterior fermitate si consecventa si o linie yin la baza, ce determina la interior o natura blanda, receptiva.

Este o stea foarte sensibila, creativa si procreativa (copilul interior sau cel exterior), gentila, cu o dispozitie ce poate trece usor de la amabilitate, veselie si adaptabilitate la impulsivitate, tenacitate, determinare si fixare. Mintea se misca asemenea unui vant bland, dar care sub influenta stresului se poate transforma in furtuna. Este o fire neobosita, adaptabila si armonioasa dar, cu tendinta de a se imprastia in prea multe directii, in supramunca. Poate manifesta ingrijorare cu privire la viitor, devenind indecis si confuz, modificandu-si deciziile luate sau drumul in viata, aceasta putand cauza pierderea oportunitatilor. Sunt persoane care inspira incredere, bun simt, sensibilitate, deschidere, trasaturi care ii pot expune usor unor influente exterioare nefavorabile. Trebuie evitate confruntarile, caci nativul este sensibil la critica.

Reusita in domenii profesionale ce tin de creativitate, comunicare, relatii publice, deplasare. Este animat in permanenta de dorinta de progres, de a fi confruntat cu situatii noi, de a porni in calatorie spre noi destinatii.

Strategia favorabila in viata este aceea de a dezvolta autoperfectionarea, increderea si siguranta de sine, de a cere sfatul unei persoane obiective si de a manifesta mai putina sensibilitate si incredere fata de influentele  nefavorabile ale celorlalti.  Este bine de a cultiva diversitatea, cautarea armoniei, capacitatea de a face planificari pe termen mai lung , de a evita pripeala si de a te apropia progresiv si de a nu-si pierde interesul fata de un tel indepartat.

In planul sanatatii, este bine de a echilibra munca cu relaxarea. Imprastierea pe mai multe actiuni poate cauza tulburari nervoase, scaderea imunitatii, probleme hepatice, tulburari digestive, raceli.

Persoana Vant este atrasa de parteneri care-i pot aprecia sensibilitatea si care, asemenea ei, sunt calduroase, deschise, entuziaste, pozitive.

Analiza particulara – Stelele Timpului in cele 8 Palate periferice:

Exemplu – Analiza Palat 9 – Steaua 8 a Timpului in Palat:

Semnificatii arhetipale Palat 9: Faima, Reputatia, Mandria, Expresivitatea, Caldura, Stralucirea, Aparenta, Sociabilitatea, Generozitatea, Bucuria, Pasiunea, Inteligenta.

Semnificatii Stea 8: Individuatia, Eruditia, Motivatia, Oportunitatea, Provocarea, Competitia, Concentrarea, Incapatanarea, Munca sustinuta, Perseverenta, Curajul, Copilaria, Eu-l instinctiv (personalitatea individual-instinctiva).

Sinteza: Fire puternica, hotarata, motivata, cu rezistenta psihica in infruntarile vietii. Aparenta impulsiva si ostentativa, dar in profunzime este linistit si flexibil. Are capacitatea de a sesiza oportunitatile, de a se pune in valoare pentru a-si construi reputatia, cu toate ca renumele si recunoasterea publica nu sunt usor de obtinut. Este sociabil, facandu-si usor prieteni, chiar daca are putin spirit inchizitorial. Are nevoie de sprijin din partea celorlalti, fiind influentabil dar si capabil de a-i influenta. Lipsa de stapanire de sine poate duce la multa schimbari in viata (planuri, slujbe, adrese). Succesul depinde de efectuarea unor alegeri intelepte, de a avea obiective pe termen lung si a evita pierderea timpului cu probleme banale. Fire intuitiva cu capacitate de lider.

Astrologia previzionala, relatia Stele Native – Stele Tranzitive

Se determina prin pozitionarea Stelei native in matricea unei perioade tranzitive (an, luna, zi, ora). Palatul respactiv va indica principala directie de manifestare nativa in acea perioada.

Influenta stelelor tranzitive (exemplu):

Steaua 1: determina relaxarea si studiul, linistea interioara si contemplarea, regenerarea fizica si psihica, procrearea, autovindecarea si cresterea vitalitatii, inclusiv a celei sexuale, reflectarea linistita asupra actiunilor trecute, revizuirea si reorganizarea lumii interioare, necesara pregatirii personale pentru planificarea proiectelor (transformarilor) viitoare,  adaptarea la situatii, calmul, rabdarea, actiunile in pasi marunti, relaxarea, cultivarea pacii interioare, buna memorie, dezvoltarea facultatilor de intelegere, studiul, meditatia si contemplatia.

Analiza generala a anului 2009 – Influenta Stelei tranzitive 9 (Trigrama Li-Soarele):

Influenteaza: contactele sociale ce aduc faima si recunoastere publica, actiunile si gandurile trecute ce se manifesta acum la vedere,  sanse de dezvoltare rapida, de cutezanta si posibilitati de comunicare limpede,  faima si recunoasterea publica,  dezvoltarea rapida,  ambitiile si visurile, atingerea scopurilor, expresivitatea emotionala, cutezanta, independenta, libertatea de miscare, stimularea intelectuala,
Relatii: dezvoltarea relatiilor afective exprimate deschis, a pasiunilor, a comunicarii deschise si directe, a reconcilierii dupa dispute;
Sanatate: probleme legate de sistemul circulator (cardiace), excese;
Aspecte nefavorabile: risc de aroganta, agresivitate, isteri, incapatanare si argumentatie excesiva, excesul pasional, lipsa de ponderare, ruperea de relatii.

Analiza personala – Influenta anului 2009 pentru un nativ cu Steaua guvernatoare anuala 4 (Xun, Vantul):

Este perioada in care problemele sau actiunile ascunse, secretele ies la lumina si devin publice, de aceea trebuie o miscare alerta pentru a nu fi luat prin surprindere. Activitatile trecute dubioase sau armonioase pot provoca acum conflicte sau fericire. Pe de alta parte, este o perioada prolifica, de progres surprinzator de rapid, promovare si recunoastere publica, o vreme a maretiei si a prosperitatii, a norocului si a libertatii, a experientelor minunate. Acestea ne implinesc viata, ne incalzesc sentimentele, ne calesc caracterul, dandu-ne masura fortei interioare.

In fata apar drumuri si relatii noi, de aceea trebuie dezvoltate energia, tenacitatea si perseverenta. Trebuie evitate actiunile exagerate si nesabuite, excesul de optimism si incredere in parteneriate false, autoamagirea, caci exista pericolul unor rasturnari neasteptate de situatie in acest an. Evitarea necazurilor trebuie facuta prin cultivarea echilibrului, claritatii si onestitatii in relatii, aceasta fiind calea sigura pentru o existenta reusita. Documentele, semnaturile, intalnirile si despartirile joaca un rol important in aceasta perioada. Trebuie manifestata o concentrare neabatuta asupra obiectivului personal. Trebuie dezvoltata armonia cu Sinele propriu precum si cu acele persoane din anturajul propriu intelepte si altruiste. In planul sanatatii, de evitat excesele in toate planurile.

„Cand vine iarna, stim ca pinii si chiparosii isi vor pierde ultimele frunze” Analecte IX:27

Comportament favorabil: respect si stima, sustinere a celorlalti, receptivitate la nou si schimbare, maniera blanda, perseverenta si fermitate, rabdare, ordine, stabilitate, aliante.
Comportament inadecvat: lipsa de pretuire, egoism, conservatorism, nerabdare, agresivitate, invidie, zgarcenie, aventurierism, reactii de respingere si gesturi care deranjeaza, atasament de lucruri vremelnice.

Yi Jing- Hexagrama 50: Ding, Vasul de gatit, „Lemnul sub foc”

Omul intelept isi pastreaza pozitia corecta dintotdeauna si mentine ordinea celesta.”

Comentariu : Hexagrama ofera imaginea unui ceaun pentru jertfe rituale, ce evoca ideea de hranire, iar dedesubtul lui arde un foc intretinut de lemn si vant. Este vorba de cazanul pentru sacrificii, emblema onorarii divinitatii, prosperitatii, a posibilitatilor de schimbare a vietii, a diferentierii dintre bine si rau, dintre esec si reusita. In fiecare din noi exista posibilitati de realizare atunci cand evidenta si nevoia ne impinge catre acestea, dezvoltandu-ne vointa, calindu-ne caracterul, dandu-ne masura fortei interioare, extinzandu-ne spatiul limitat catre infinit.  Astfel, destinul omului se consolideaza, punandu-se viata sa in acord intim cu el.

Prezentarea reprezinta rezumatul unuia din Modulele CURSULUI DE ASTROLOGIE CHINEZA SI FENG SHUI sustinut de domnul arh. Dan Dumitriu. Cei interesati de acest curs, sunt rugati sa contacteze redactia pentru mai multe informatii.

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor. Detalii

Cookie-urile ne ajuta sa ne furnizam serviciile. Prin utilizarea serviciilor noastre si navigarea prin acest site va exprimati acordul cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Close